اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چرا در مواجهه با جنبش جلیقه‌زردها خبری از آزادی بیان نیست؟/ غرب به اسم آزادی دنبال امیال خود است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان همدان با محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) توسط فرانسه به اسم آزادی بیان گفت: مکرون که دم از آزادی بیان می‌زند، دو سال است مردم خودش یعنی جلیقه‌زردها که دنبال تحقق عدالت هستند را می‌کشد، چرا اینجا خبری از آزادی بیان نیست؟

چرا در مواجهه با جنبش جلیقه‌زردها خبری از آزادی بیان نیست؟/ غرب به اسم آزادی دنبال امیال خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام والمسلمین جلال مرادی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در جمع کارمندان دفتر نظارت و بازرسی به تفسیر آیات ۱۰۷ تا ۱۰۹ سوره شعرا پرداخت و اظهار کرد: این آیات پنج بار تکرار شده است.

وی با اشاره به معنی که آمده بی تردید من برای شما فرستاده‌ای امینم، (۱۰۷)،  بنابراین از خدا پروا کنید و از من فرمان ببرید، (۱۰۸)، و من از شما بر ابلاغ رسالتم هیچ پاداشی نمی‌خواهم، پاداش من فقط بر عهده پروردگار جهانیان است، (۱۰۹) افزود: همه انبیا به عنوان  امین وحی خداوند قابل احترام و اطاعت هستند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی استان همدان با بیان اینکه نکته مهم این آیات این است که که باید بدون چشمداشت از مردم کار تبلیغ دین را انجام داد گفت: این آیات به ما می‌آموزد که اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم که روی مردم اثر داشته باشد باید بدون در نظر گرفتن پاداش و چشمداشت از مردم باشد.

وی با اشاره به داستانی از آیت‌الله آخوند ملاعلی همدانی اظهار کرد: شنیده شده که این عالم ربانی وقتی روحانیون را برای تبلیغ به جایی می‌فرستادند تأکید می‌کردند که تا پای منبر اگر به فکر دستمزد و پاداش از طرف مردم هستید باشید ولی این فکر فقط تا پای منبر. وقتی از منبر بالا رفتید دیگر باید برای خدا صحبت کنید  حرفتان به دل مردم بنشیند و در اینجا است که اجر تو با خداوند است.

مرادی در بحث تربیت و ارشاد هم به این موضوع تأکید کرد و گفت: باید برای مسائل معنوی و دینی و ارشاد مردم جامعه و اطرافیان خودمان بدون چشم‌داشت قدم برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت توهین فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: جالب آن است که رئیس جمهور این کشور به اسم آزادی بیان از این توهین حمایت کرده است، مگر می‌شود هر کاری خواستیم بکنیم مثلا آدم کشت، اذیت کرد، خانه کسی را خراب کرد و بعد گفت آزادی وجود دارد؟!.

رئیس دفتر نظارت و بازرشی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه برای هیچ کار و عملی ما آزادی مطلق نداریم حتی در بیان و گفتار افزود: رئیس جمهور فرانسه که دم از آزادی بیان می‌زند، رئیس جمهور کشوری است که نزدیک به دو سال است مردم خودش یعنی همان جلیقه‌زردها که به دنبال تحقق عدالت هستند را می‌کشد، مجروح و زخمی می‌کند.

وی در ادامه صحبت خود به تشریح موضوع ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه (س) پرداخت و تصریح کرد: در خصوص ازدواج پیامبر واقعا جا دارد که ما پنج الی ۶ همایش جداگانه برگزار کنیم که یک مورد به خود پیامبر و شخصیت ایشان، بعد به ازدواج پیامبر،‌ همسران پیامبر، خود شخصیت حضرت خدیجه(س) و کلیدی‌تر از همه در مورد ازدواج و فلسفه آن بحث و گفت‌گو کنیم.

مرادی با بیان اینکه خداوند برای رفع همه غرایز بشر راه حل داده است، ادامه داد: راه حل ارضای غریزه جنسی هم ازدواج است که این موضوع در همه ادیان آمده و در اسلام بسیار بر آن تأکید شده است.

وی گفت: این را قبول داریم که اگر با جوانان و یا حتی والدین آنها در خصوص ازدواج صحبت کنیم مسائل و مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها و تورم را مطرح می‌کنند اما به طور قطع موانع ازدواج جوانان ما فقط اقتصاد نیست.

رئیس دفتر نظارت و بازرشی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه قبل از این همه مشکلات اقتصادی ما ضعف در حوزه فرهنگ ازدواج داریم که باید به آن پرداخته شود ادامه داد: در این چند سال اخیر چند درصد خانواده‌های ما ازدواج را در اولویت قرار داده‌اند؟.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اولویت اول خانواده بعد از بلوغ فرزندان ازدواج آنها بود که متأسفانه روز به روز این موضوع کمرنگ‌تر شد و مسائل دیگر مثل درس خواندن، پیدا کردن شغل خوب و... به اولویت تبدیل شده است.

مرادی با بیان اینکه وقتی اولویت خانواده و جوانان فقط تحصیلات عالیه و شغل خوب باشد سطح توقعات هم بالا می‌رود و به تبع آن ازدواج هم سخت‌تر می‌شود گفت:‌ هیچ جا گفته نشده که ادامه تحصیل مانع ازدواج باشد زیرا بسیاری از افراد بودند و هستند که همراه با تحصیل و کار ازدواج به موقع هم داشتند و از زندگی خوبی هم برخوردارند.

وی افزود: در حال حاضر با این که سن بلوغ جنسی پسران ۱۵ سال است و طبق آمار در روز ۶ آبان ماه سن ازدواج جوانان بالای ۳۰ سال اعلام شده که این یک زنگ خطر بزرگی است که سال‌هاست به صدا درآمده و کسی نسبت به آن توجه جدی نمی‌کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرشی شورای نگهبان استان همدان بیان کرد: وقتی جوانی ۱۵ سالگی بالغ می‌شود تا ۳۰ سالگی و بالاتر ازدواج نکرده است در این مدت چکار باید بکند؛ اگر در این فاصله راه حلال ارضای غریزه نباشد ممکن است کار حرام انجام گیرد و این می‌شود همان فساد در جامعه.

وی با بیان اینکه باید راه را برای ازدواج جوانان هموار کرد که خانواده‌ها در این زمینه نقش جدی دارند، گفت: البته نقش مسوولان را نیز نباید نادیده گرفت برای مثال ایجاد مسکن‌ برای جوانان مانند مسکن مهر یک راه حل خوب و کم‌هزینه است.

مرادی با تأکید بر لزوم افزایش مبالغ وام ازدواج تصریح کرد: باید با شفافیت و دریک سامانه جامع یارانه خرید کالا برای تهیه وسایل زندگی و تهیه جهیزیه به زوجین داده شود که با ثبت عقد هر زوج اسمشان برای دریافت کالای اساسی زندگی نیز ثبت شود.

وی با بیان اینکه همین دو موضوع خود باعث اشتغال و چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و جهش تولید می‌شود و در دل جوانان انگیزه و امید ایجاد می‌کند تأکید کرد: رونق ساخت و ساز و مسکن خود باعث رونق ۵۰ صنعت وابسته می شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرشی شورای نگهبان استان همدان با بیان اینکه مجلس و دولت باید برای حل مسئله ازدواج فکر و برنامه داشته باشند بر لزوم احیای بعضی از سنت‌ها و فرهنگ‌ها تأکید کرد و گفت: در گذشته مساجد، مجالس دینی و مذهبی و... واسطه برای ازدواج جوانان می‌شدند که باید این سنت در شرایط فعلی جانی تازه بگیرد و ما شاهد ازدواج‌های آسان و زیاد جوانان در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/ 89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول