اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

آبمیوه‌گیری‌ جهادی‌ها برای رسیدگی به بیماران کرونایی دوباره روشن شد

مسئول گروه جهادی مسجد جعفری قیطریه گفت: این گروه جهادی در موج سوم کمک‌رسانی‌ها و فعالیت‌های جهادی در دوران کرونا، تهیه آبمیوه طبیعی را در تهران آغاز کرده و تاکنون به بیمارستان‌های شهدای تجریش و مسیح دانشوری ارسال کردیم.

آبمیوه‌گیری‌ جهادی‌ها برای رسیدگی به بیماران کرونایی دوباره روشن شد

ابراهیم شریف، مسئول گروه جهادی مسجد جعفری قیطریه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های جهادی این گروه در موج سوم کمک‌رسانی‌ها اظهار داشت: از حدود ۲ هفته قبل از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مجدد جهادی‌ها در زمینه کمک‌رسانی، به دنبال راه‌اندازی و اجرای طرحی برای کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی بودیم که این توصیه‌ها، اراده و انگیزه مضاعفی به کار ما بخشید.

وی با بیان اینکه از دو هفته قبل برنامه تهیه آبمیوه طبیعی برای کادر درمان و بیماران کرونایی را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: براساس هماهنگی با بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی در منطقه شمیرانات و برنامه‌ریزی صورت گرفته، تصمیم بر این شد تا هفته‌ای یک مرتبه آبمیوه طبیعی تهیه و به بیمارستان‌ها ارسال کنیم تا در صورت ورود دیگر گروه‌های جهادی مانند مرحله موج اول کمک‌رسانی‌ها با انباشت آبمیوه در بیمارستان‌ها مواجه نشویم.

شریف ادامه داد: برای این منظور با حضور ۳۰ نفر از نیروهای جهادی در روز چهارشنبه هویج به مقدار مورد نیاز از بازار میوه و تره بار تهران تهیه، روز پنجشنبه شست‌وشوی کامل میوه‌ها انجام و روز جمعه نیز آب‌گیری از آن‌ها انجام می‌شود. در حال حاضر تنها آب هویج تهیه می‌شود و در آینده که پرتقال آبگیری نیز در بازار موجود شود، آب پرتقال نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسئول گروه جهادی مسجد جعفری تصریح کرد: این برنامه‌ها کاملا به صورت مردمی تامین می‌شود و با نصب یک بنر در مقابل مسجد و تبلیغ در فضای مجازی، مردم را برای مشارکت تشویق کردیم.

وی با بیان اینکه در هر نوبت ۵۰۰ بطری آبمیوه طبیعی برای بیمارستان‌ها تهیه می‌شود، گفت: در دو هفته اول، آبمیوه‌ها به بیمارستان شهدای تجریش تحویل شد. روز گذشته و در هفته سوم نیز آبمیوه‌ها به بیمارستان مسیح دانشوری ارسال شد و بنا داریم هفته آینده آبمیوه را به بیمارستان فیروزآبادی شهرری ارسال کنیم.

شریف اضافه کرد: هر هفته ۵۰۰ بطری ۲۵۰ سی سی آبمیوه طبیعی تهیه و به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود. از هفته گذشته برخی از هیأت‌های محلی و گروه‌های جهادی نیز برای کمک به این فعالیت همراه ما شدند و بنا داریم از ظرفیت آنها نیز برای گسترش و توسعه کار استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این گروه جهادی توزیع ماسک است. مردم با ثبت‌نام تعداد مورد نیاز خود در سامانه «هست اینجا» بنیاد مستضعفان روزهای سه شنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد حضور می‌یابند و ماسک مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول