اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آمار سینوسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/استاندار: خلق‌الله؛ در عروسی و عزا تجمع نکنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مردم استان گفت: ای خلق‌الله کروناست در این وضعیت کرونا مراسمات آن چنانی و برنامه‌ها نباید برگزار شوند تا مردم نمیرند.

آمار سینوسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/استاندار: خلق‌الله؛ در عروسی و عزا تجمع نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری در نود و چهارمین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: گزارش دکتر یزدانپناه خوب و بدهایی داشت تعداد بیماران در حال مرگ استان کم است و نکته دیگر این که در بروز بیماری در کشور ما بالاتریم و خوشبختانه در میزان و مرگ و میر نسبت به کشور پایین‌تر هستیم.

استاندار ادامه داد: نقطه قوت دیگر این که هر چند میزان بروز م بالاست اما میزان نمونه گیری ما در کشور بالاتر از دیگران است و البته باید از این هم بالاتر باشد چرا که رئیس جمهور هم طرح نمونه‌گیری 100 هزار نفر در روز را دستور داده و هر چه بیماریابی هوشمند بیشتر باشد کنترل بهتر انجام می‌شود.

وی گفت: خبر خوب دیگر این که وزارت بهداشت 22 میلیارد تومان دیگر اعتبار جدید برای استان تصویب کرده و نباید از این به بعد کمبود داشته باشیم و خبر خوب دیگر افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان است.

وی در خصوص حضور کارشناسان در برنامه‌های صدا و سیما هم گفت: تیم و افراد و لیستی که به صدا و سیما می‌دهند با هماهنگ با سیاست‌های وزارت بهداشت باشند چرا که عده‌ای بر عکس سیاست ستاد ملی کرونا صحبت می کنند باید یک حرف واحد و محکم زده شود و کسانی به که صدا و سیما می‌روند حرف‌های متقن علمی و محکم بزنند.

وی به نقاط ضعف هم اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های استان بحث عدم رعایت فاصله اجتماعی است و متخصصین در صدا و سیما این موضوع را تبیین کنند و افراد قوی و توانمند به عنوان کارشناس جهت تبیین موضوع حضور پیدا کنند.

استاندار در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که موافق هستیم برای مراسم شادی و عزا پروتکل داشته باشیم گفت: دانشگاه طرح آن را تهیه کرده و با حضور همه دستگاه‌ها جلسه گرفته شود و دستورالعمل چگونگی برگزاری عروسی در باغ‌ها و چگونگی تدفین اموات باید دقیق مد نظر قرار گرفته شود.

وی با بیان صدماتی که تاکنون مراسم‌های عروسی و عزا وارد کرده افزود: در بعضی از نقاط کشور رعایت نکرده‌اند و پدر و مادر عروس و داماد دادگاهی شده‌اند؛ ارکان حکومت شب و روز درگیر هستند که سلامت مردم افزایش پیدا کند و همه از رهبری نظام گرفته تا پایین‌تر به دنبال رعایت قوانین و پروتکل ها هستند.

وی خطاب به مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: ای خلق‌الله کروناست در این وضعیت کرونا مراسمات آن چنانی و برنامه‌ها نباید برگزار شوند تا مردم نمیرند. 

استاندار در خصوص برنامه‌های شادی و عزا گفت: باید افراد مجوز بگیرند و طبق پروتکل‌های تعریف شده عروسی و عزا بگیرند دستور رهبری هم این بوده که با متخلفین برخورد شود.

وی گفت: در سخت‌ترین روزهای عبور از بیماری هستیم و به همکاری مردم بیش از پیش نیاز داریم  شرایط استان ما سینوسی است که نمی‌توان روی آن حساب کنیم بنابراین باید دو هفته‌ای رعایت کنیم برای مثل دو روز قبل می‌خواستیم پایان مشکل را اعلام کنیم اما 24 ساعت بعد وضعیت بد شد و میزان بستری از خروجی بیشتر گردید وقتی میزان خروجی به ورودی 50 به 30 شد می‌توانیم نفس بکشیم.
 
استاندار یادآور شد: آموزش‌ها را باید دنبال کنیم و مردم شفاف در جریان امور قرار گیرند و از ظرفیت وزارت فناوری اطلاعات استفاده شود و افراد قرنطینه شده شناسایی می‌شوند همه پایگاه‌های مقاومت به پایگاه سلامت تبدیل شوند.

انتهای پیام/8220

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول