اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اعطای گواهینامه مهارت به ۱۵ درصد از سربازان/ ارتقاء نشاط و جذابیت سربازی در دستور کار

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، ارتقاء نشاط سربازی، اثربخشی و جذابیت سربازی را از جمله اهداف راهبردی قرارگاه مهارت آموزی سربازان دانست.

اعطای گواهینامه مهارت به ۱۵ درصد از سربازان/ ارتقاء نشاط و جذابیت سربازی در دستور کار

سردار‌‌ سیدمهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد‌‌ کل‌‌ نیروهای ‌‌مسلح‌ در‌‌ گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، با تشریح اهداف مهارت آموزی در بین سربازان اظهار داشت: ارتقاء نشاط سربازی،‌‌ اثربخشی خدمت وظیفه در بین نیروهای مسلح و افزایش جذابیت دوره‌‌ خدمت از جمله اهداف والایی است که قرارگاه مهارت آموزی در راستای توانمند سازی سربازان در دستور کار دارد.

 فرمانده قرارگاه  مرکزی مهارت آموزی تصریح کرد: نتیجه غایی و نهایی مهارت آموزی برای سربازان ایجاد زمینه‌ای برای اشتغال آنها بعد از سربازی است؛ یعنی می‌توان گفت هدف ثانیه مهارت آموزی، اشتغال و ایجاد زمینه و بستر اشتغال برای جوانانی است که در طول ‌‌دوره ‌‌سربازی مهارتی کسب کنند و در طی مدت خدمت هم از همین مهارت استفاده عملی کرده و تجربه را هم همراه مهارت داشته باشند؛ پس می‌توان گفت سربازی فرصت یادگیری، مهارت آموزی، تجربه اندوزی، و گرفتن مدرک است تا فرصتی برای اشتغال شود.

سردار فرحی با بیان این مطلب که با توجه به شدت فعالیت نیروهای مسلح و کاهش جمعیت سربازان و ارتقاء سطح تحصیلات کارکنان وظیفه ،حجم کار و فعالیت سربازان بیشتر شده و بیکار نیستند، در واکنش به اظهار نظری که سربازان را بیکار تلقی کرده بودند، اظهار داشت: ما به دنبال مکانیزم‌هایی هستیم که از شدت اشتغال سرباز استفاده کنیم نه از شدت بیکاری؛ چرا که اینقدر سرباز مشغله دارد که فرمانده حاضر نیست آن را آزاد کند، اما ما مکانیزم‌هایی را طراحی کرده‌ایم که شدت اشتغال را به مهارت گره بزنیم تا وقتی فردی به خدمت سربازی می‌آید در مدت خدمت بتواند هنر و فن و تخصص یاد گرفته و با گرفتن گواهینامه ترخیص شود.

وی گفت: حدود 40 پادگان ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع سالانه چند صد هزار نفر ورودی سرباز دارند؛ خیلی از این افراد در بدو ورود می‌گویند مهارت داشته ولی گواهینامه ندارند؛بنابراین طی هماهنگی که با سازمان فنی حرفه‌ای انجام داده ایم خوشبختانه در 6 ماه، 15 درصد ورودی پادگان‌ها گواهینامه فنی وحرفه‌ای را با نمره بالای 90 کسب کرده اند.

 فرمانده قرارگاه  مرکزی مهارت آموزی تصریح کرد: قرار است تمام کارگاه‌هایی که در نیروهای مسلح قرار دارد را در پرتال فنی حرفه‌ای ثبت کنیم که تا امروز 5 هزار کارگاه از ارتش، ناجا و سپاه در پرتال فنی حرفه‌ای ثبت شده‌اند؛ پیش‌بینی می‌کنیم این کارگاه‌ها تا پایان سال غالب بر 15 هزار کارگاه شود؛ اگر در هر یک از این کارگاه‌ها سالی سه سرباز آموزش ببینند حداقل ما سالانه حدود 50 هزار سرباز را در محیط واقعی کار آموزش مهارتی داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ما در صددیم و می‌خواهیم بعد از سربازی، جوانان با کوله باری از تجربه،‌ مهارت، مدرک و جهت‌گیری وارد اجتماع شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول