اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فائقی: سال‌هاست برای انتصاب مدیران سرخابی شاخص‌ها را از یاد برده‌ایم/ وزیر سلسله‌مراتب را از بین برده و اشتباه زیاد می‌کند

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: وزارت ورزش برای انتخاب مدیران باشگاه‌ها شرایط احراز صلاحیت‌ها از یاد برده است.

فائقی: سال‌هاست برای انتصاب مدیران سرخابی شاخص‌ها را از یاد برده‌ایم/ وزیر سلسله‌مراتب را از بین برده و اشتباه زیاد می‌کند

سعید فائقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب مدیران پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: مدیریت شاخصه ها و شرایط احراز صلاحیتی دارد اما متاسفانه سال ها است در انتصاب های خود این شرایط را یادمان رفته و آنها را به کار نمی گیریم.

وی افزود: اگر یک مسئول شرایط احراز انتصاب های خود را شفاف و رسمی اعلام کند، عملکرد موفقی هم خواهد داشت. دومین ملاک ارزیابی، عملکرد است. نه تنها در ورزش، بلکه در بالاترین سطوح هم کسی که در دوران عملکردش ساکن بوده و کار شاخصی انجام نداده با فردی که در دوران مدیریت خود حرکت و جهش داشته، یکسان در نظر گرفته می شوند.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: در سال های اخیر اصلا برای وزارت ورزش مهم نبوده آیا فردی که می خواهد مدیریت یک مجموعه را دست بگیرد، دارای عملکرد خوب، موفق و توسعه دهنده بوده است. متاسفانه بارها دیده ایم فردی که با یک باشگاه یا فدراسیون بیگانه است و نمی تواند تحولی ایجاد کند، برای مدیریت آن منصوب می شود. اصلا به این موضوع بهایی داده نمی شود.

 فائقی افزود: با توجه به انتخابی بودن روسای فدراسیون ها، گاها عملکرد آنها و سایر مدیران آن  از سوی اعضای مجمع بررسی می شود اما در باشگاه ها هیچ یک از این موارد یعنی ارزیابی عملکرد، شرایط احراز و سابقه تجربی در نظر گرفته نمی شود. یک مدیر باید حداقل شرایط عمومی و تخصصی را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از پیچیدگی های ورزش بحث جهانی بودن آن است. مدیری که برای یک باشگاه و فدراسیون انتخاب  می شود، باید تفکر بین المللی داشته و جهان طراز باشد. زمان ریاست مصطفی هاشمی طبا در کمیته ملی المپیک، هفت دوره برگزار کرد که در آن دوره ها مدیران با آموزش های بین المللی آشنا می شدند. اکنون هم بیشترین مشکلات باشگاه های ما این است که نمی توانیم طبق اصول بین الملل قرارداد بنویسیم. حتی مشاوره ای هم برای عقد این قراردادها نمی گیریم.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی درباره اینکه آیا انتخاب مدیران رده میانی وزارت ورزش با ادعای مسئولان این وزارتخانه برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تطبیق دارد، توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در حال حاضر مطرح است، باید درباره انتخاب مدیران تصمیم گیری کنیم زیرا هر حرکت وزارت ورزش می تواند روی قیمت گذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس تاثیر بگذارد.

فائقی ادامه داد: آنهایی که مسائل اقتصادی را رصد می کنند، می دانند وضعیت مدیریتی یک مجموعه تا چه اندازه روی قیمت آن مهم است. به همین دلیل وزارت ورزش باید به شکلی عمل کند که امنیت تصمیم گیری به وجود بیاید.

وی افزود: وزارت ورزش در بحث مالکیت و مدیریت بسیار اشتباه می کند. وقتی می گوییم مالک یعنی اختیار همه چیز باید با وزارت باشد اما مدیریت یک حرفه است و مدت هاست در سطح جهانی می گویند مالکان کنار بروند تا مدیران، باشگاه ها را اداره کنند. مشکلات استقلال و پرسپولیس مستقیم به وزیر ورزش برمی گردد و سلسله مراتبی بین وزیر با مدیران دو باشگاه قائل نیستیم. 

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: بخشی از این موضوع هم به خود وزیر برمی گردد که سلسله مراتب را از بین برده و اشتباهات زیادی مرتکب می شود. به خاطر همین انتصاب ها هم باید به مجلس و دستگاه های نظارتی پاسخ بدهد. اگر شرایط احراز صلاحیت مدیر را معرفی کرده بودیم همه روی این موضوع رصد می کردند آیا مدیر منتخب با این شرایط می خواند و اگر تطبیق پذیری وجود ندارد، دلیل چیست؟

فائقی ادامه داد: باید بین وزیر ورزش با مدیر باشگاه 4-5 سلسله مراتب قرار بگیرد. همه این مسائل را از بین برده ایم و هر اقدام یک مدیرعامل بلافاصله به وزیر وصل می شود. کارها تقسیم بندی نشده و به همین دلیل با هر حرکتی بلافاصله به نقطه آخر می رسیم.  این موضوع ضمن اینکه بحران های زیادی را ایجاد می کند سبب می شود بالاترین مقام وزارت خانه مدام پاسخگو باشد در حالیکه بسیاری از مسائل را مدیر امور باشگاه های وزارت ورزش باید پاسخ بدهد و جاده صاف کنی بین طرفین قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول