اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش ماندگاری کالا در بندر با تصویب شیوه نامه حمل یکسره کالا از بندر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش مدت زمان ماندگاری کالا در بنادر، گفت: یکی از تبعات ماندگاری کالا در بنادر، اشغال ظرفیت‌ موجود بنادر و بروز مشکل در پذیرش کالاهای وارداتی و صادراتی است.

کاهش ماندگاری کالا در بندر با تصویب شیوه نامه حمل یکسره کالا از بندر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی این سازمان، تسهیل خروج کالا از بنادر و کاهش میزان ماندگاری کالا است، اظهار داشت: در بسیاری از موارد عوامل ماندگاری کالا به عملکرد سازمان ارتباطی نداشته و شامل مواردی نظیر مشکلات تجاری صاحبان کالا، تبادل ارزی، اختلاف بین فروشنده و خریدار و سایر موارد است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی با ایجاد بالغ بر۲۴۶ میلیون تن ظرفیت جهت واردات، صادرات و ترانزیت کالا توانسته است، پاسخگوی نیاز کشور در ورود و خروج کالا از بنادر باشد که این میزان ظرفیت با اجرای طرح های توسعه‌ای در بنادر مهم ایران از جمله بنادر چابهار، شهیدرجایی، بوشهر و بنادر شمالی کشور افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: علاوه بر اقدامات سخت افزاری و ظرفیت سازی، اقدامات  دیگری برای تسهیل در خروج کالا از انبارهای بنادر توسط سازمان بنادر صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از تبعات ماندگاری زیاد کالا در بنادر اشغال ظرفیت های موجود در بندر و ایجاد مشکل در پذیرش کالاهای وارداتی و صادراتی است.

بهزادیان افزود: یکی از کارهای که با هدف کاهش ماندگاری کالا در بنادر انجام شده تدوین شیوه نامه حمل یکسره کالا از بندر است که با همکاری و هماهنگی گمرک صورت گرفته و به تصویب ستاد تنظیم بازار نیز رسیده است بر این اساس  عملیات حمل یکسره کالا با سرعت و هماهنگی بیشتری صورت می گیرد و می‌تواند در تسریع خروج کالا از محوطه های بندری موثر باشد.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تحت کلید قراردادن انبارهای بخش خصوصی در خارج از بندر نیز یکی از دیگر اقدامات است، بیان کرد: این اقدام به منظور جلوگیری از افزایش زمان ماندگاری کالا در بندر صورت گرفته است که بر اساس آن امکان انجام فرآیند تشریفات گمرکی در انبارهای بخش خصوصی در خارج از محوطه های بندری فراهم شده و صاحبان کالا می توانند کالاهای خود را به انبارهای مذکور انتقال دهند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول