اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

طوفان‌های پی در پی و کاهش تولید نفت و گاز آمریکا

علیرغم اینکه کارگران تاسیسات نفتی و گازی آمریکا در خلیج مکزیک دوباره در حال بازگشت به محل کار خود هستند، اما وقوع طوفان‌های پی در پی طی هفته‌های گذشته بر عملکرد شرکت‌های نفتی و گازی اثرگذار بوده است.

طوفان‌های پی در پی و کاهش تولید نفت و گاز آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، طی هفته‌های گذشته حدود 8 طوفان بزرگ و سهمگین به سواحل آمریکا در خلیج مکزیک رسیده و هر کدام آنها به تنهایی به قدری قوی بودند که شرکت‌های نفت را مجبور کردند که تاسیسات فرا ساحلی خود را تخلیه کرده و در چاه‌های نفت را موقتا ببندند.

علیرغم آنکه دولت کارگران در حال بازگشت به محل کار خود هستند، اما این طوفان‌ها عملکرد شرکت‌های آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است.

اریک میلیتو، دبیرانجمن ملی صنایع اقیانوسی آمریکا،‌ می‌گوید به خاطر تعدد طوفان‌ها امسال سال سخت وچالش برانگیزی است.

وی تاکید کرد: به احتمال زیاد این طوفان‌ها در خلیج مکزیک باعث خواهد شد تولید نفت آمریکا از خلیج مکزیک برای سال جاری 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

وقوع طوفان زتا در چند روز گذشته باعث شده تا 4 میلیون بشکه از تولید نفت آمریکا تنها در 4 روز کاهش یابد و 85 درصد تولید نفت از تاسیسات فرا ساحلی در خلیج مکزیک متوقف شده و 58 درصد تولید گاز در این منطقه هم از مدار خارج شود.

این طوفان و دیگر طوفان‌هایی که طی هفته‌های گذشته در خلیج مکزیک رخ داده‌اند، باعث تعطیلی تاسیسات ساحلی و خطوط لوله انتقال نفت وگاز شده و حتی به چاه‌هایی که می‌توانستند باز بمانند نیز آسیب زده است.

میلیتو گفت پایین بودن قیمت نفت وگاز باعث شده در ماه جولای تولید نفت آمریکا از خلیج مکزیک در ماه جولای و پیش از وقوع طوفان‌ها به 1.65 میلیون بشکه در روز کاهش یابند.

احتمالا طی هفته‌های آینده شاهد افزایش تولید نفت در این منطقه خواهیم بود.

بسته شدن چاه‌ها به ضرر شرکت‌های نفتی تمام می‌شود، به گونه‌ای که شرکت هس که در سه ماهه دوم سال جاری شاهد کاهش 19 هزار بشکه‌ای تولید نفت خود بود برای سه ماهه کنونی هم کاهش 25 هزار بشکه دیگر روزانه تولید نفت خود را پیش‌بینی کرده است.

دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه از جمله رویال دات‌شل نیز از کاهش تولید نفت خود در خلیج مکزیک خبر دادند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول