اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمار روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد 100 هزار نفر را شکست

در حالیکه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روزهای پایانی خود را طی می‌کند، آمار روزانه ابتلا به کرونا در این کشور رکورد 100 هزار نفر را شکست.

آمار روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد 100 هزار نفر را شکست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، ظرفیت بیمارستان‌های این کشور را به مرز انفجار رسانده است و تنها در روز گذشته (جمعه) و چهار روز مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، آمار روزانه ابتلا به «کووید-۱۹» در آمریکا رکورد جدید بیش از ۱۰۰ هزار مورد را ثبت کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، طبق آمار و ارقامی که کارشناسان بهداشت و درمان ایالات متحده ارائه کردند، روز گذشته (جمعه)، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از مرز ۹ میلیون نفر عبور کرد که این آمار در حقیقت معادل سه درصد از مجموع جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد و شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا نیز به حدود ۲۲۹ هزار نفر رسید.

جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که تا امروز (شنبه) نیز دست‌کم ۹ میلیون و ۴۸ هزار و ۲۴۷ نفر از مردم آمریکا به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان ۲۲۹ هزار و ۷۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش رویترز، در حالیکه ایالات متحده در آخرین مرحله از کارزار جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد به طوریکه این مبارزات انتخاباتی تحت سلطه شیوع کرونا قرار گرفته است، کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا رز جمعه، ابتلای دستکم ۱۰۰ هزار و ۲۳۳ مورد جدید به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته را مورد تأیید قرار دادند.

آمار و ارقام روزانه ابتلا به کرونا در روز جمعه، در حقیقت ثبت یک رکورد جدید برای پنجمین بار ظرف ۱۰ روز محسوب می‌شود و این در حالی است که یک روز قبل از آن آمار روزانه ابتلا به کرونا در این کشور ۹۱ هزار و ۲۴۸ نفر اعلام شده بود.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، آمار روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا در روز گذشته، نمایانگر بالاترین آمار روزانه ابتلا به این ویروس ناشناخته در سراسر جهان نیز محسوب می‌شد و حتی از آمار ۹۷ هزار و ۸۹۴ موردی ابتلای روزانه به کرونا که در ماه سپتامبر در کشور هند ثبت شده بود نیز فراتر رفت.

آنطور که آمار کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا نشان می‌دهد، موارد حاد ابتلا به کرونا نیز در آمریکا افزایش یافته است به طوریکه بیمارستان‌های شش ایالت آمریکا گزارش کرده‌اند که بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا را از زمان آغاز شیوع این ویروس ناشناخته تاکنون دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار بیماران بستری شده کرونا در ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) در آمریکا با افزایش ۵۰ درصدی به ۴۶ هزار مورد افزایش یافته است که بالاترین میزان از اواسط آگوست (شهریور ۹۹) تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، ایالاتی که بیشترین آسیب مرتبط با شیوع کرونا را متحمل شده‌اند، شامل آندسته از ایالت‌هایی می‌شوند که کارزار انتخاباتی میان «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان و «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در این مکان‌ها بسیار داغ و پرهیجان است که از آن میان می‌توان به ایالات «میشیگان»، «کارولینای شمالی»، «اوهایو»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» اشاره کرد.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، بیش از یکهزار نفر روز پنجشنبه هفته گذشته در آمریکا بر اثر کرونا جان باختند که سومین روزی به حساب می‌آمد که آمار روزانه مرگ و میر مرتبط با کرونا در آمریکا در ماه جاری از هزار مورد فراتر رفته بود و طبق برآوردها، احتمالاً سرعت مرگ و میر مرتبط با کرونا همچنان افزایش خواهد داشت. روز گذشته (جمعه) نیز دست‌کم ۹۲۶ مورد جدید در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، مدل جدید به روزرسانی شده دانشگاه واشنگتن‌ پیش‌بینی کرده است که تلفات ماهیانه کرونا که تا اکثر روزهای اکتبر کمی بیشتر از ۲۲ هزار نفر بود، از این ماه روند صعودی خود را آغاز کرده و کار تاجایی پیش می‌رود که تا ژانویه ۲۰۲۱، آمار ماهیانه کرونا در ایالات متحده به بیش از ۷۲ هزار نفر خواهد رسید.

سیر صعودی ابتلا به کرونا در آمریکا موجب شده است تا ظرفیت بیمارستانهای ایالات آمریکا به مرز انفجار برسد به طوریکه «گری هربرت» فرماندار ایالت یوتا در صفحه توییتر خود گفت: «بیمارستان‌های ما دیگر قادر نیستند با افزایش مواردابتلا (به کرونا) در یوتا، کنار آیند».

رویترز با اشاره به تسریع شیوع کرونا در آمریکا ادامه داد، ترامپ به طور مداوم ویروس کووید-۱۹ را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد و تا هفته‌ها مدعی بود که کشورش اقدامات مثبتی را در خصوص مقابله با شیوع کرونا انجام داده است و این در حالی بود که شمار موارد جدید ابتلا به کرونا و تعداد‌ افراد بستری شده در بیمارستان در این کشور ره به افزایش بوده است و حتی روز گذشته در توییتی با تکرار ادعاهای خود گفت که آمریکا در مقابله با شیوع کرونا عملکرد بهتری در مقایسه با اروپا دارد.

با اینحال، بایدن و دموکرات‌های کنگره به شدت از عملکرد ترامپ و دولت وی در مقابله با کرونا انتقاد دارند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان روز گذشته طی گزارشی شیوع پاسخگویی ترامپ به شیوع کرونا را یکی از «بدترین شکست‌های مدیریتی وی در تاریخ آمریکا» اعلام کردند که موجب شد دست‌کم ۶ میلیون آمریکایی دچار فقر شوند و میلیون‌ها نفر دیگر شغل خود را از دست بدهند.

طبق این گزارش، ترامپ اوایل اکتبرماه پس از ترخیص از بیمارستان نظامی «والتر رید» که به دلیل کرونا به آنجا منتقل شده بود، مجدداً گردهمایی‌های انتخاباتی خود را از سرگرفت و هزاران تن از طرفداران خود را گردهم جمع آورد که اکثر آنها ماسک به صورت نداشتند و حتی ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی شد که این گردهمایی‌ها بسیار ایمن هستند و از طرفداران خواسته می‌شود که حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

طبق بررسی‌های شبکه «سی ان ان»، از ۱۴ شهرستان از ۱۷ شهرستانی که مورد بررسی قرار گرفته است، شاهد افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در یک ماه پس از برعهده گرفتن میزبانی گردهمایی‌های انتخاباتی ترامپ بوده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سه‌شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) قرار است برگزار شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد این انتخابات یکی از جنجالی‌ترین انتخابات پیش‌روی آمریکا به حساب می‌آید و اکثر نظرسنجی‌های صورت گرفته در ماههای اخیر نشان می‌دهد که مسئله کرونا و اقتصاد به یکی از موضوعات مهم و اصلی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است و مسائل دیگری همچون سیاست‌ خارجی به درجه چندم اهمیت برای مردم این کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول