اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

برگزاری سیزدهمین جشنواره نواحی موسیقی بدون تماشاگر!

سیزدهمین جشنواره موسیقی کرمان در حالی آغاز به کار می کند که بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا اجراهای این جشنواره بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

برگزاری سیزدهمین جشنواره نواحی موسیقی بدون تماشاگر!

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، سیزدهمین جشنواره موسیقی کرمان در حالی آغاز به کار می کند که بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا اجراهای این جشنواره بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

باتوجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر  محدودیت‌ها گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در استان کرمان سیزدهمین جشنواره‌ موسیقی نواحی کرمان از ۱۰ الی ۱۳ آبان بدون حضور تماشاگر  در این استان برگزار خواهد شد.

این جشنواره پیش از از این قرار بود تا از روز شنبه ۱۰ آبان ماه به صورت آفلاین و آنلاین کار خود را با حضور تماشاگران محدود آغاز کند.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری و به میزبانی کرمان از شنبه ۱۰ آبان آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه ۱۳ آبان ادامه دارد.

*************

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

همچنین صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیامی برای این جشنواره فرستاده که متن آن به شرح زیر است:

فرهنگ در سرزمین ما با نگرش‌ها و باورهای مردم پیوندی ناگسستنی دارد و فراز و نشیب‌های گوناگون در سیر تاریخی این دیار از گذشته تا امروز، تنوع و تکثر فرهنگی را به‌عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های ایران اسلامی رقم زده است.

موسیقی نواحی یکی از جلوه‌های گویا و غنی از این تنوع و تکثر است که در جای جای سرزمین‌مان، مردمان فرهنگ‌مدار با آواها و نواهای خود، آن را حفظ کرده‌اند و امروز نیز جوانان مشتاق و علاقه‌مند این هنر، حافظ و امیدبخش تداوم این میراث فرهنگی و موسیقیایی هستند.

جشنواره موسیقی نواحی ایران رویدادی است که ضرورت و اهمیت داشته‌های فرهنگی و موسیقی نواحی ایران اسلامی را یادآوری و تأکید می‌کند و بخشی از ظرفیت‌ها و نمونه‌های این موسیقی را بیان و امکانی را برای معرفی بیشتر این موسیقی و پویایی آن در جامعه امروز فراهم می‌آورد.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در شرایط فراگیری ویروس کرونا متناسب با اقتضائات شرایط کنونی، به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود. مشاهده اجرای آثار گروه‌ها و هنرمندان حاضر در جشنواره در فضای مجازی از یک سو و از سوی دیگر ضبط و مستندسازی موسیقی نواحی و اجراهای هنرمندان امکانی فراهم آورده که علاقه‌مندان بیشتری در آینده آن‌ها را به تماشا بنشینند.

برگزاری جشنواره ای که از یک سو نشان دهنده­ی تنوع آداب و رسوم کشور و از دیگر سو خود نشانه ای از وحدت وهمبستگی است، بویژه در ایام مبارک هفته وحدت، اتفاق خجسته ای است. فرصتی که اهمیت یکی بودن و یکی شدن را برای فایق آمدن بر سر مشکلات باز می گوید.

از هنرمندان فرهیخته موسیقی که با جشنواره همراهی می‌کنند و همکاران سختکوش معاونت امور هنری و دست اندرکاران برگزاری جشنواره صمیمانه قدردانی می‌کنم و سلامت و توفیق هنرمندان گرامی را آرزومندم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول