اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

خدمتی که اینترنشنال به گروهک تروریستی «الاحوازیه» کرد

تلویزیون ایران اینترنشنال اولین رسانه‌ای بود که تریبونش را به گروهک تروریستی الاحوازیه قرار داد.

خدمتی که اینترنشنال به گروهک تروریستی «الاحوازیه» کرد

مجله فارس پلاس: روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در ترکیه و بازگرداندن وی به ایران در رسانه‌های خبری منتشر شد، بلافاصله پس از این خبر،  همسر وی در گفت‌وگو با تلویزیون فارسی زبان ایران اینترنشنال این خبر را تایید کرد.

 

حبیب اسیود سرکرده گروهکی است که طی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور سال ۹۷ بیش از ۲۵ نفر از هموطنان بی‌گناه از جمله کودک و زنانی که برای تماشای رژه آمده بودند، را به کام مرگ فرستادند.

 

در همان زمان، تلویزیون تازه تاسیس ایران اینترنشنال که با پول سعودی‌ها اداره می‌شود، در اقدامی بی‌سابقه و غیرحرفه‌ای آنتن زنده خودش را در اختیار سخنگوی این گروهک قرار داد؛ در اختیار قراردادن تریبون این رسانه فارسی‌زبان و نحوه خوشامدگویی به این تروریست سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

 

البته ایران اینترنشنال ادامه پیدا کرد و پس از آن به پوشش همایش منافقین (که بیشترین جنایات را علیه مردم ایران انجام دادند) پرداخت و حتی سخنان مریم رجوی سرکرده این گروهک تروریستی را به صورت لحظه به لحظه و با عنوان «فوری» توئیت ‌‌کرد!  

 

درواقع ایران‌اینترنشنال برخلاف مرام‌نامه‌ منتشر شده در وب‌سایتش که خود را ملزم به رعایت قوانین رسانه‌ای انگلیس معرفی کرده بود هم عمل نکرد و با حمایت‌ از تروریست‌ها، پا روی قوانین آفکام(Ofcom) گذاشت.

 

قوانین رسانه‌ای آفکام (همان سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا) به عنوان نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا محتوایی که مستقیم و یا غیرمستقیم منجر به کنش مجرمانه و یا بی‌نظمی منجر شود و همچنین اشکالی از خبر که باعث تشویق و یا تبلیغ به حضور در فعالیت‌های تروریستی و یا اقسام دیگر اعمال مجرمانه و هنجارشکن شودرا ممنوع کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول