اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اقتصاد دارویی با رویش 360 گیاه در مراتع چادگان

مدیر منابع طبیعی چادگان گفت: بیش از 360 نوع گیاه دارویی در شهرستان چادگان وجود دارد که می‌تواند به اقتصاد شهرستان کمک کند.

اقتصاد دارویی با رویش 360 گیاه در مراتع چادگان

   قاسم خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: شهرستان چادگان با داشتن آب ‌و هوای سالم یکی از مناطقی است که در آن بیش از ۳۶۰ نوع گیاهان دارویی در بخش مرکزی و چنارود پرورش می‌یابد که به علت عدم آشنایی کشاورزان بعضی از گونه‌ها از بین رفته و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مدیر منابع طبیعی چادگان افزود: در شهرستان چادگان ۲۵ هکتار از مراتع به کشت موسیر و کرفس کوهی اختصاص دارد که در کشت این دو نوع از گیاهان به‌صورت ویژه کشت در بخش چنار رود انجام می‌شود.

وی گفت: کشت گیاهان دارویی مانند موسیر، کتیرا، کرفس، گزانگبین و کنگر درآمدزایی خوبی برای معیشت کشاورزان شهرستان دارد که با مشاوره کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان چادگان نسبت به کشت این گیاهان اقدام می‌شود.

خلیلی اظهار داشت: شهرستان چادگان به لحاظ آب‌وهوا و همچنین زمین‌های مرغوب بهترین مراتع را دارد که می‌توان در کشت گیاهان دارویی اقدام کرد که هم درآمدزایی خوبی برای کشاورزان دارد و هم گیاهان دارویی باکیفیت خوب تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر منابع طبیعی چادگان تصریح کرد: گیاه گزانگبین در سال‌های گذشته در بخش چنار رود شهرستان چادگان کشت می‌شده ولی به علت عدم آگاهی از خاصیت این گیاه منقرض‌شده است، در همین راستا مرتع‌داران می‌توانند با مشاوره کارشناسان نسبت به کشت این گیاه داروی اقدام کنند.

وی گفت: گیاهان دارویی که بیشتر در بخش چنار رود رویش دارند انتظار داریم توسط مردم نگهداری و حفظ شود و تلاش شود تا این سرمایه ملی از بین نرود.

انتهای پیام/ ۶۳۰۴۶/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول