اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عالِم اهل سنت: فرانسه از محبوبیت اسلام نگران است/ توهین به پیامبر(ص) مانع گسترش اسلام نمی‌شود

مشاور عالی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با بیان اینکه عملی کردن فرهنگ اسلام در کشورهایی که بویی از اسلام نبرده‌اند، تجلی پیدا کرده است، گفت: کشورهای اروپایی همچون فرانسه از محبوبیت و گسترش اسلام نگران هستند.

عالِم اهل سنت: فرانسه از محبوبیت اسلام نگران است/ توهین به پیامبر(ص) مانع گسترش اسلام نمی‌شود

مولوی اسحاق مدنی، مشاور عالی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه ما به عنوان یک مسلمان، اسلام را دوست داریم، اما برای حفاظت از آن کاری نمی‌کنیم، اظهار داشت: متأسفانه ما نه تنها از اسلام ناب محمدی محافظت نمی‌کنیم، بلکه با اعمال خود گاهی موجب می‌شویم که برداشت نادرستی از اسلام به نمایش گذاشته شود. همانطور که برخی از کشورهای منطقه دست دوستی با دشمنان اسلام دراز کرده و مانع اتحاد دنیای اسلام می‌شوند.

توهین به مقدسات اسلام، مردم را به جست‌وجوی حقیقت وادار کرده است

وی با اشاره به تمایل مردم اروپا و غرب به اسلام افزود: اسلام به خودی خود جذابیتی دارد که در سال‌های اخیر با بیداری اسلامی، شاهد رونق گرایش به اسلام در کشورهای مختلف هستیم؛ تا جایی که عملی کردن فرهنگ اسلام در کشورهایی که بویی از اسلام نبرده‌اند، تجلی پیدا کرده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در اروپا به ویژه فرانسه نیز مسیحی و غیرمسیحی کشش و تمایل زیادی به اسلام پیدا کرده‌اند و فرانسه از این محبوبیت نگران است، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش روزافزون اسلام، از یک طرف مسؤولان فرانسه به فکر افتادند تا با هر شیوه‌ای از محبوبیت اسلام بکاهند. از طرفی هم می‌خواهند به مسلمانان بفهمانند که شما آزاد نیستید و ما می‌توانیم هر اقدام و جسارتی علیه مقدسات شما کنیم؛ غافل از اینکه با چنین روش‌هایی مردم بیشتر به اسلام روی می‌آورند و به جست‌وجوی حقیقت می‌روند.

رمز موفقیت در برابر هجمه‌های دشمن، اتحاد مسلمانان است

مولوی مدنی اتحاد مسلمانان را رمز موفقیت در برابر هجمه‌های دشمن عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی دنیای اسلام در این برهه، نداشتن وحدت کلمه است. اگر وقتی فرانسه به ساحت پیامبر اعظم (ص) اهانت کرد، کشورهای اسلامی که بیش از ۴۰ کشور هستند، به پا خاسته و حداقل سفرای خود را فرامی‌خواندند و تا زمان عذرخواهی مکرون قطع رابطه می‌کردند، رئیس جمهور فرانسه مجبور به عذرخواهی می‌شد و دشمنان اسلام دیگر به خود اجازه چنین اهانت‌هایی نمی‌دادند.

وی با اشاره به راهکارهای معرفی اسلام به جهانیان و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها، تبلیغ درست اسلام به مردم جهان و معرفی سیره پیامبر اعظم (ص) است که در این عرصه اقداماتی نه چندان قابل توجه انجام شده است. اما آنچه بیشتر اثرگذاری دارد، عمل به دستورات اسلام است. کشوری مثل اندونزی با ۲۸۰ میلیون جمعیت به واسطه مشاهده رفتار گروهی مسلمان به اسلام گرایش پیدا کرد. بنابراین اگر به درستی سیره نبوی را پیاده کنیم، شاهد این هجمه‌ها نخواهیم بود، بلکه روز به روز تمایل به اسلام افزوده می‌شود.

 مشاور عالی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با بیان اینکه فرانسه نگران توسعه اسلام است، گفت: حتی اکنون بسیاری از یهودی‌ها یا مسیحیان با وجود اینکه دین خود را حفظ کردند، اما بسیاری از دستورات اسلام را عملی می‌کنند که این امر نشانگر نفوذ اسلام در دنیا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول