اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

محمدی: قاسمپور، حسن یزدانی را شکست دهد ملی پوش می‌شود/قرار بود در 2 وزن انتخابی برگزار شود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اگر قاسمپور بتواند حسن یزدانی را شکست دهد ملی پوش می‌شود.

محمدی: قاسمپور، حسن یزدانی را شکست دهد ملی پوش می‌شود/قرار بود در 2 وزن انتخابی برگزار شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، غلامرضا محمدی در مورد اردوی اول آزادکاران که در خانه کشتی شهید هادی پشت سر گذاشته شد، گفت: اینکه 7-8 ماه بعد از تعطیلی اردو و مسابقات و ورزش مان، توانستیم بار دیگر به هم نزدیک شویم، خیلی خوب بود. نیاز بود این اتفاق رخ دهد. در این اردو به لحاظ استقامتی کار کردیم. از نظر روانی لازم بود که اردو داشته باشیم تا کادرفنی دوباره ارتباطش با کشتی گیر را برقرار کند. اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم و بچه ها تمرینات شاداب و پرنشاطی را انجام دادند.

وی در مورد اینکه برخی می‌گویند غلامرضا محمدی برخلاف دوره قهرمانی‌اش، در کار مربیگری محتاط عمل می‌کند، تاکید کرد: دوران کشتی گیری کاملا با دنیای قهرمانی متفاوت است. در کار مربیگری باید ملاحظاتی را در نظر بگیری چون این جایگاه ملی است و همیشه باید آن شأن حفظ شود. نمی‌گویم من اشتباهی ندارم، با جان و دل انتقاد سازنده را می پذیرم اما چیزی که بوی غرض ورزی بدهد، آدم را اذیت می‌کند. به شخصه گفتم هم من و هم کادرفنی ما، اعتقاد راسخی بر انتخابی تیم ملی داریم. این را در عمل هم ثابت کردیم. در سال هایی که قبل از المپیک لندن در خدمت تیم ملی بودیم هم سعی کردیم انتخابی باشد. قبل از جهانی استانبول، یکی از بهترین انتخابی های تیم ملی ملی در دو دهه اخیر را داشتیم که در مازندران برگزار شد. الان هم می خواستیم این اتفاق بیافتد اما با مشکلی به اسم کرونا دست به گریبان شدیم که شرایط را بحرانی کرد.

دارنده 4 مدال کشتی جهان در مورد اینکه چرا در ابتدا در مورد انتخابی سه وزن تصمیم گیری شد و انتقاد رسانه ها و فشار کارشناسان تا چه حد در تصمیم بعدی کادرفنی تیم ملی در مورد برگزاری انتخابی در اوزان دیگر موثر بود، خاطرنشان کرد: اصلا قرار نبود انتخابی ما در سالن 12 هزار نفری برگزار شود و ما به لحاظ نفرات محدودیت داشتیم. حتی نتوانستیم اجازه دهیم مربیان کشتی گیران به خاطر محدودیت های کرونا در انتخابی حضور داشته باشند. می دانید که فدراسیون به سختی مجوز برگزاری لیگ و اردوها را گرفت و این کار خیلی سختی بود. ما هم از نظر زمانی و هم مکانی محدودیت داشتیم. اردو و مسابقه قرار بود در خانه کشتی برگزار شود و این امکان دعوت از نفرات بیشتر را از ما می گرفت. سعی کردیم مسابقات انتخابی اوزانی که مدعی بیشتری داشتند را زودتر برگزار کنیم و به باقی نفرات که شاید یک مقدار عقب تر بودند زمان بدهیم که به شرایط نرمال برسند و بعد انتخابی برگزار کنیم.

محمدی با بیان این مطلب که اراده کادرفنی تیم ملی پیش از برگزاری اردو هم برگزاری انتخاب بود، ادامه داد: ما فقط در مورد یکی دو وزن درخصوص عدم برگزاری انتخابی تردید داشتیم که درنهایت در جلسه ای که با حضور دبیر و کاوه و اعضای کادرفنی برگزار شد، به جمع بندی رسیدیم که در همه اوزان انتخابی برگزار شود. کشتی گیر جوان ما اگر مدعی است، باید بیاید کشتی گیر باتجربه را ببرد. در 74 کیلوگرم مسابقه درون اردویی برگزار شد و مصطفی حسین خانی از بقیه بهتر بود و اول هم شد. او نسبت به رقبا شرایط بهتری داشت.

غلامرضا محمدی در پاسخ به این سوال که اگر مثلا در انتخابی 15 آبان کامران قاسمپور مقابل حسن یزدانی به پیروزی برسد، چقدر احتمال کنار گذاشتن یزدانی وجود دارد؟، تصریح کرد: کامران جزو کشتی گیران مطرح دنیاست. نمی دانم بگویم خوشبختانه یا متاسفانه، که ما در این وزن دو کشتی گیر طراز اول دنیا را در اختیار داریم. اگر حسن یزدانی نبود کامران هر سال صاحب مدال در این وزن می شد. از یک طرف هم خوشحال هستیم که دو مدعی در یک وزن داریم، اگر کامران قاسمپور در انتخابی حسن یزدانی را ببرد قطعا شایستگی خودش را اثبات کرده و ملی پوش می‌شود.

وی در مورد اینکه در صورت عدم برگزاری مسابقات جهانی 2020 تکلیف برنده ها چه خواهد شد، گفت: اتفاقا بعد از پایان اردوی اول در خدمت کاوه و کادرفنی بودیم و در این مورد صحبت شد. جا دارد از مسئول انستیتو به خاطر طراحی خوب مسابقه انتخابی تیم ملی، تشکر کنم که نظر کارشناسان هم در آن لحاظ شده است؛ در عین حال هم اگر مسابقه جهانی برگزار نشود، مسیری که ما باید طی کنیم مشخص است. قطعا مسابقه قهرمان کشوری و آزاد (اوپن) باید در نظر بگیریم که جای جام تختی را خواهد گرفت. البته کار خیلی سخت و پیچیده است و ما باید براساس شرایط روز تصمیم گیری کنیم و ببینیم در روز 15 آبان چه تصمیمی در مورد برگزاری جهانی گرفته خواهد شد. ما در هر شرایطی آمادگی داریم به راه مان ادامه دهیم. ضمن اینکه به دنبال سه سهمیه المپیک هستیم. 

محمدی در مورد اضافه شدن چند کشتی گیر جدید به انتخابی تیم ملی و پشت خط ماندن برخی دیگر از کشتی گیرانی که مدعی حضور در انتخابی هستند، تاکید کرد: ما دوست داشتیم در هر وزنی 10 نفر را به اردو دعوت کنیم اما آیا شدنی است؟ در برخی اوزان بین 4 تا 5 نفر دعوت شده اند، اما با توجه به اینکه اردوی آزاد و فرنگی همزمان است، شرایط دعوت بیشتر از این را نداریم. خانه کشتی مگر چقدر جا دارد؟ اکنون چیزی در حدود 80 کشتی گیر و مربی در خانه کشتی اردو دارند و ما فقط به خاطر شرایط کرونایی نمی توانیم بیشتر از این نفرات را دعوت کنیم. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد شائبه حمایتش از یونس امامی و بهنام احسانپور و بازگشت دوباره این دو کشتی گیر به اوزان غیرالمپیکی، گفت: المپیک قرار بود سه ماه پیش برگزار شود و تا الان تمام شده باشد. ما آن زمان این تصمیم را گرفتیم که این دو کشتی گیر به اوزان المپیکی بروند، اما اردو تعطیل شد و یونس و بهنام، 8 ماه از شرایط اردویی دور بودند. در لیگ دیدیم که بدن شان برای اوزان جدید پر نکرده، که اگر اردو بود اینطور نمی شد. یونس امامی هنر کرده بود بدنش به 73 کیلوگرم رسیده بود. بدون رودربایستی اگر این دو نفر در مسابقه انتخابی 65 و 74 کیلوگرم با دو کیلوگرم ارفاق حاضر می‌شدند، می باختند و ما به این شکل دو مهره مان را از دست می دادیم و عملا در 5 وزن 61، 65، 70 و 74 کیلوگرم آسیب می دیدیم. مطمئن باشید بعد از جهانی با کسی تعارف ندارم و یونس و بهنام سر وزن خالص باید کشتی بگیرند. این دو کشتی گیر خودشان هم راغب بودند در وزن سابق کشتی بگیرند و بعد از جهانی در مورد تغییر وزن آنها تصمیم گرفته می شود.

وی در خصوص اینکه چرا مسابقه انتخابی تیم ملی در همه اوزان به صورت دوره ای برگزار نمی شود، تصریح کرد: ما باید به حسن یزدانی که سال گذشته قهرمان دنیا شده امتیاز ویژه می دادیم. به او و سایر مدال آوران جهانی و شرایط انتخابی تیم ملی براین اساس نوشته شد. این تصمیم منطقی و عادلانه ای بوده و اکثر مدعیان در اوزان دهگانه را برای حضور در انتخابی تیم ملی دعوت کردیم. واقعا شرایط سختی هست و طرفداران کشتی درک کنند که کشتی ما نیاز به همدلی و آرامش دارد. من و کادرفنی نگران هستیم و دل مان برای کشتی می سوزد. دوست داریم بهترین تیم اعزام شود.همه کشتی گیران نورچشم ما هستند و فرقی برای هیچ کدام آنها قائل نیستیم. هر کسی روی تشک بهتر باشد و لیاقت ملی پوش شدن را داشته باشد، در خدمت این عزیزان هستیم.

محمدی در مورد اینکه چرا در این سال ها جدا از تیم ملی و لیگ، به صورت باشگاهی کشتی گیران را تمرین نداده، گفت: من هنوز دوره قهرمانی ام تمام نشده بود که مربی شدم. در مقطعی در تیم پاس هم کشتی گیر و هم مربی بودم. یعنی هیچ وقفه ای بین دوره قهرمانی و مربیگری من نیفتاد و در اکثر دوران مربیگری ام، درگیر اردوهای تیم ملی رده های مختلف و لیگ بودم. از همینجا اعلام می کنم، قبلا هم به علیرضا دبیر بعد از بازسازی سالن توفیق گفتم که آمادگی دارم در آن سالن کشتی گیران را تمرین بدهم و در خارج از فضای اردوی تیم ملی دوست دارم در خدمت نوجوانان و جوانان باشم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد اینکه قبلا پیشنهاد کشورهای خارجی را برای مربیگری رد کرده بود، خاطرنشان کرد: واقعا دوست داشتم در خدمت کشتی کشورم باشم. هر مربی برای خودش هدفی دارد و من به عنوان سرمربی تیم ملی به مسابقات جهانی، بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و جام جهانی رفته ام، اما حضور در المپیک به کابوس من تبدیل شده است. همانطور که در دوره کشتی گیری ام نیز این اتفاق در سیدنی و آتن رخ داد. شاید اگر در لندن سرمربی تیم ملی بودم، الان اینجا نبودم. صادقانه می گویم تمام هدف من کمک به کشتی کشور هست. مطمئنا کشتی ما روز به روز شرایطش بهتر خواهد شد و امیدوارم در توکیو کشتی ما هم در آزاد و هم در فرنگی افتخار آفرین خواهد بود.

غلامرضا محمدی در گفتگو با برنامه دایره طلایی با تاکید بر اینکه از انتقاد سازنده استقبال می‌کند، گفت: اگر انتقادی هست با جان و دل، آن را می پذیرم. به عنوان خدمتگزار کشتی تا زمانی که هستم این انتقادات را مد نظر دارم. تاریخ ما را قضاوت می کند که چه کسانی به کشتی ظلم کردند، چه کسانی با رفتار و اعمال و تصمیمات شان به کشتی خیانت و یا خدمت کردند. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول