اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

پایان ستاره‌های والیبال؟/ غفور و معروف همچنان بدون تیم

برخی ستاره های تیم ملی والیبال ایران هنوز نتوانسته اند با هیچ تیمی برای حضور در رقابت های باشگاهی به توافق برسند.

پایان ستاره‌های والیبال؟/ غفور و معروف همچنان بدون تیم

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که مسئولان فدراسیون والیبال حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک را به آرمان این رشته تبدیل کردند توقع اهالی والیبال این است که ستاره ها امسال در تیم های باشگاهی خود خوش بدرخشند و با آمادگی بالایی به تیم ملی برسند. در بین ستون های تیم ملی، میلاد عبادی پور تاکنون عملکرد خوبی داشته که آن هم در لیگ لهستان و تیم اسکرابلچاتوف حضور دارد. البته از پلاس لیگا هم هر روز یک خبر جدید می رسد؛ روزی به دلیل شیوع کرونا مسابقات لغو می شود و گاهی هم برهی ستاره های به این ویروس مبتلا می شوند.

از طرف دیگر سید محمد موسوی هم از جمله بازیکنانی است که در سال منتهی به المپیک شرایط خوبی دارد. او کار را با اولیشتن تمام کرد و برای فصل جدید به سایپا آمد تا در کنار امیرحسینی و زیر نظر مصطفی کارخانه کار کند. سید در هفته های گذشته از لیگ برتر عملکرد خوبی هم داشت و توانست نشان دهد که همچنان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان والیبال ایران است. او این روزها با پیشنهادی از تیم پیاچنزا در سری آ هم روبرو شده و احتمال حضورش در این تیم بسیار زیاد است.

بازیکنانی همچون سعید معروف و امیر غفور نقش کلیدی در تیم ملی والیبال ایران دارند، اما در این بین غفور، ستاره والیبال ایران که فصل گذشته در تیم لوبه حضور داشت و توانست با این تیم به عناوین زیادی دست پیدا کند، هنوز تکلیف تیم باشگاهی خود را مشخص نکرده است. هرچند که مصدومیت های بد موقع غفور موجب شد تا وی کمی از ترکیب لوبه دور شود، اما او به خوبی توانست شایستگی ها و توانایی‌اش را به رخ بکشد. این روزها صحبت هایی از حضور امیر غفور در تیم والیبال سایپا هم مطرح شد که مصطفی کارخانه این موضوع را رد کرد تا غفور همچنان در بلاتکلیفی به سر ببرد.

از طرف دیگر سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران هم هنوز تصمیمی برای حضور در یک تیم باشگاهی نگرفته است. او فصل با تیم بایک موتور چین قرارداد امضا کرد، اما مسابقات این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و معروف بدون انجام حتی یک بازی راهی آمریکا شد. کاپیتان که گفته می شود در آمریکا تمرینات خود را به صورت حرفه‌ای و منظم دنبال می‌کند، احتمال دارد برای فصل آینده کارش را در لیگ چین شروع کند، اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

این موضوع که آیا سرمربی آینده تیم ملی والیبال بدون نظر گرفتن شرایط حال حاضر بازیکنان و تنها به واسطه گذشته خوب برخی ستاره ها همچنان از آنها برای حضور در اردوها و مسابقات استفاده خواهد کرد یا خیر، سوالی است که باید پاسخ آن را از سرمربی آینده تیم ملی پرسید. در این شرایط که برخی چهره های سرشناس والیبال ایران از بُعد باشگاهی شرایط ایده آلی ندارند، چند ستاره جوان والیبال ایران در آسمان  والیبال اروپا می درخشند. جواد کریمی، امیرحسین اسنفدیار، امیرحسین توخته، بردیا سعادت و ... از گزینه هایی هستند که با حضور خود می توانند اطمینان خاطر خوبی به کادر فنی تیم ملی بدهند. البته از ستاره هایی که در لیگ ایران می درخشند هم نباید به سادگی گذشت.

به هر حال سال آینده المپیک توکیو برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران قرار است با سرمربی خارجی به دنبال حضور در جمع چهار تیم پایانی این رقابت‌ها باشد. با این شرایط آن چیزی که مسلم است ستاره هایی همچون غفور و معروف باید هر چه زودتر تصمیم خود را برای حضور در یکی از تیم‌های باشگاهی بگیرد، چرا که در سال آینده باید با بالاترین آمادگی ممکن در ترکیب تیم ملی والیبال قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول