اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

گوگل دوباره مایکروسافت را رسوا کرد

گوگل بعد از هشدار به مایکروسافت آسیب پذیری امنیتی دیگری را در ویندوز با جزئیات فراوان افشا کرد، امری که به اعتبار مایکروسافت آسیب جدی می زند.

گوگل دوباره مایکروسافت را رسوا کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک کرانچ، گوگل یک هفته به مایکروسافت فرصت داده بود تا یک آسیب پذیری امنیتی شناخته شده توسط این شرکت در سیستم عامل ویندوز را برطرف کند. اما مایکروسافت طی مدت مشخص شده مشکل مذکور را برطرف نکرد و در نهایت گوگل آسیب پذیری یادشده را افشا و تشریح کرد.

* مشکلات این آسیب پذیری

گوگل مدعی شده که مدتی است هکرها از این آسیب پذیری برای نفوذ به رایانه های کاربران سوءاستفاده می کنند و مایکروسافت نسبت به این موضوع بی توجه بوده است. آسیب پذیری شناسایی شده توسط گوگل در ویندوز CVE-2020-17087 نام گرفته و مربوط به ویندوزهای 7 و 10 است.

مهاجمان با سوءاستفاده از آسیب پذیری یادشده می توانند میزان دسترسی کاربری خود را افزایش دهند و اطلاعات خصوصی کاربران را سرقت کنند. بدین شیوه می توان به برنامه ها و نرم افزارهای مختلف ویندوز هم نفوذ کرد.

مایکروسافت نسبت به این موضوع واکنش مستقیمی نشان نداده، اما قرار است در دهم نوامبر بسته های به روزرسان تازه ای عرضه کند که احتمالا حاوی راه حل هایی برای مشکل اعلام شده توسط گوگل است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول