اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ارادت اهل‌سنت به اهل بیت در اشعار «مختومقلی فراغی» بیان شده است/ وهابیت هیچ شناسنامه دینی ندارند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: ارادت و اعتقاد قلبی اهل سنت به اهل بیت در اشعار و اندیشه شاعر ترکمن بیان شده است.

ارادت اهل‌سنت به اهل بیت در اشعار «مختومقلی فراغی» بیان شده است/ وهابیت هیچ شناسنامه دینی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم عصر امروز در همایش وحدت مسلمین و محبت اهل بیت در اندیشه «مختومقلی فراغی» اظهار کرد: معتقدیم سمن‌ها و هنرمندان و نخبگان ترکمن در جامعه اسلامی و تقویت وحدت تاثیر بسزایی دارند و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت از این قوم و نخبگان آنها حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: با ورود به 40 سالگی دوم انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلابی برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی با علما و ائمه جمعه اهل سنت و تشیع برگزار شده و در حوزه نخبگان مردم خوب ترکمن دومین همایش در حال برگزاری است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: نگاه به وطن و وطن‌دوستی این شاعر سبب شده تا دفاع از مرز و بوم و عشق به کشور در نگاه اهل سنت تقویت شود.
وی گفت: امروز افرادی تحت عنوان وهابیت که هیچ شناسنامه دینی ندارند در بدنه جامعه اسلامی با مذهب ساختگی رخنه کرده تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند اما ارادت و اعتقاد قلبی مردم ترکمن از گذشته‌ای دور در اشعار «مختومقلی» بیان شده که این امر سبب از بین رفتن نقشه‌های دشمن شده است.
دیلم تصریح کرد: همه مذاهب و اقوام باید در کنار هم و با احترام به عقاید یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته و وحدت و تقریب خود را تقویت کنند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول