اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

روایتی از خدمت بی‌منت؛ بسیج یعنی حضور در دل کرونا

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از خدمت بی‌منت بسیجیان و پاسداران در روزهای شیوع ویروس کرونا گفت: بسیج یعنی حضور در دل کرونا و جهاد در رزمایش کمک مؤمنانه و این نیرو، همواره مقدس و در میدان بوده است.

روایتی از خدمت بی‌منت؛ بسیج یعنی حضور در دل کرونا

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: انقلاب اسلامی بسیاری از آیات و روایات را معنا و ترسیم کرد؛ گاهی آیه یا روایتی قرائت می‌شد که خیلی روشن نبود چطور باید آن را معنا کرد یا مصداقی برایش نشان داد؛ اما انقلاب اسلامی بسیاری از آیات و روایات اسلامی را ترسیم و معنا کرد.

او ادامه داد: یکی از روایت‌هایی که تفسیر شده، سخنی از امام صادق (ع) است که فرمودند مؤمن با نور خدا آینده را می‌بیند؛ یعنی مؤمن همواره آینده‌نگر است و فقط جلوی پای خود را نگاه نمی‌کند و آینده را با نور خدا که همانا ایمان باشد، می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: هر که مؤمن و ایمانش قوی و مستحکم باشد، قطعاً با نور خدا همراه است و با آن آینده را می‌بیند؛ چنین فردی با توفیق الهی سخن می‌گوید و فایده سخن را می‌سنجد و حکیمانه سخن می‌گوید.

شاهچراغی اضافه کرد: اگر بخواهیم درباره این روایت امام صادق (ع)، مصداقی نشان دهیم، شخص امام راحل هستند که با نور خدا آینده را می‌دیدند و سخن می‌گفتند.

او عنوان کرد: نهادهایی که امام راحل تأسیس فرمودند، آینده‌نگری ایشان را نشان می‌دهد؛ همه این نهادها امروز در خدمت نظام اسلامی، رهبری و مردم هستند.

امروز متأسفانه بسیاری از فرصت‌ها از دست می‌رود

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مصداق روشنی که همه قبول کنند در این زمان روایت امام صادق (ع) معنا پیدا کرده، امام راحل و بعد از ایشان، مقام معظم رهبری هستند.

شاهچراغی با بیان اینکه رهبری فرمودند باید از فرصت‌ها استفاده کرد و امروز متأسفانه بسیاری از فرصت‌ها از دست می‌رود، تذکر داد: اگر خداوند متعال روزی از ما پرسش کند که در طول عمرتان چه کرده‌اید، خیلی پاسخ درستی برایش نداریم؛ در حالی که از هر یک سال، یک روز و یک شب بسیار می‌توان استفاده کرد

او با اشاره به نمونه‌ای در همین راستا افزود: حضرت سیدالشهدا (ع)، یک شب را مهلت خواستند تا از همین یک شب نیز استفاده کنند؛ ایشان در شب عاشورا به برادرشان، حضرت ابوالفضل (ع) گفتند برو و از دشمن مهلت بگیر؛ خدا می‌داند که من نماز، قرائت قرآن، مناجات با خدا و استغفار را بسیار دوست دارم و از این‌رو، ایشان یک شب هم از دشمن تقاضا می‌کنند تا از فرصت استفاده کنند و سیره همه اهل‌بیت هم این‌گونه است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همه اصحاب امام حسین (ع)، از زن و بچه تا مرد و بزرگ‌سال شب عاشورا مشغول مناجات با خداوند متعال بودند و در روز عاشورا نیز نشان داده شد که انسان در یک روز می‌تواند پایش را از زمین بردارد و بر عرش خدا بگذارد و باید در همین راه، از غفلت دوری کرد.

حضور کارکنان دولت در ادارات به معنای وقت اضافه نیست

شاهچراغی بیان کرد: دولتمردان و همه کارکنان دولت باید دقت کنند که حضورشان در ادارات به معنای وقت اضافه نیست و آن زمان را موقع کار و خدمت به مردم بدانند، خیلی از نواقص را امروز می‌توان با این روحیه جبران کرد.

او گفت: کار و جهاد، مقدس و محترم است و کار عبادی، تولیدی، سیاسی، توزیعی و ... مقدس بوده و باید به آن توجه شود.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کارمندان دولت باید به مردم خدمت و به مراجعان کمک کنند تا مشکلاتشان برطرف شود.

شاهچراغی با اشاره به روایتی در باب اهمیت موضوع خدمت به مردم گفت: از یکی از علما پرسیدند که اگر یک ساعت از عمرتان باقی باشد، چه می‌کنید و ایشان پاسخ داد که بر در خانه‌ام می‌نشینم و حاجات مردم را روا و به نیازهای مردم رسیدگی می‌کنم؛ ولو اینکه در حد یک استخاره باشد. این عالم ربانی نگفت در اتاق و محل کارم می‌نشینم، بلکه گفت بر در خانه‌ام جلوس می‌کنم تا زحمت مردم کم شود و حاجات آنها را روا می‌کنم.

او عنوان کرد: بسیج ادارات امروز با مال و جان خود به مردم خدمت می‌کند و حضور به‌موقع در صحنه همواره اولویت بسیج بوده است.

بسیج حضور به‌موقع دارد و کار را به فردا نمی‌اندازد

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: وقتی صحنه‌ای پیش آمد؛ امداد و رزمایش کمک مؤمنانه یا حضور در دل کرونا باشد، بسیج حضور به‌موقع دارد و کار را به فردا نمی‌اندازد.

شاهچراغی بیان کرد: بسیج همواره جلودار بوده و یکی از نهادهای مقدسی که امام راحل آن را تأسیس فرمودند، بسیج است.

او گفت: بسیج ادارات نسبت به عامه بسیجیان بیشتر می‌تواند به مردم خدمت کند و باید شبانه‌روز در خدمت مردم باشد و یکی از اقداماتی که مدنظر قرار گیرد، گره‌گشایی از کار مردم است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آن روز که از کار مردم مشکلی برمی‌داریم، باید سجده شکر به جای آوریم که خداوند متعال به ما توفیق داده تا گره‌ای را باز کنیم و باید سعی شود تا به این روایت عمل کنیم که مؤمن نور خدا را تقویت می‌کند.

شاهچراغی اضافه کرد: نور ایمان امروز باید در مردم تقویت شود و بتوانیم با خدا بیشتر آشنا شویم و فاصله ما با خدا در امور کم شود.

او، یکی از مشکلات کشور را در دوره کنونی فاصله گرفتن از خداوند متعال دانست و گفت: برخی از مردم امروز از خدا فاصله گرفته‌اند و دنبال روزی حلال نیستند؛ عده‌ای هم دنبال پست‌هایی هستند که توجه نمی‌کنند ماندگار نیست.

پست هر چند طولانی باشد، روزی بالاخره تمام می‌شود

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پست هر چند طولانی باشد، باید عنایت داشت که روزی بالاخره تمام می‌شود؛ امروز باید از وقت استفاده کرد و کار عملی برای مردم را در سرلوحه امور خود قرار داد.

شاهچراغی بیان کرد: بسیج در عمل به مردم خدمت می‌کند و در صحنه حاضر است و این روحیه باید روزبه‌روز تقویت شود.

او با بیان اینکه امام حسین (ع) برای دین خدا به شهادت رسیدند، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند اگر نام کربلا و امام حسین (ع) نبود، اسلام زنده نگه داشته نمی‌شد و اگر دنبال تقویت جمهوری اسلامی ایران هستیم، باید با الگوگیری از سیره حسینی به مردم خدمت کنیم.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کودکانمان امروز باید با امام حسین (ع) و قیام عاشورا بیشتر آشنا شوند و آن را بشناسند، گفت: برخی تصمیمات چون مشورتی نیست، به این مسأله ضربه می‌زند و باید اصل مشورت در امور تقویت شود.

شاهچراغی گفت: بسیج مدالی است که خدا بر گردن ما آویخته تا برای در راه خدا و اسلام خدمت کنیم و کارمندان نیز باید در خدمت مردم باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/ک/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول