اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دعوت از مردم برای اهدای خون در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: این روزها امار اهدای خون در برخی از شهرهای استان کاهش یافته که نیاز به همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های خونی به‌ویژه A+و O+ است.

دعوت از مردم برای اهدای خون در مازندران

ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت اهدای خون باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:  باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی در استان نیاز انتقال خون نسبت به بقیه سال بیشتر است.

وی افزود: نیاز مراکز درمانی استان مازندران نسبت به سال گذشته به دلیل کرونایی بودن بیشتر شده که لازم است حضور اهداکنندگان به‌صورت مستمر باشد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه اهدای خون یک امر حیاتی برای نجات جان نیازمندان به خون است، اضافه کرد:  با هر اهدای خون می‌توان جان سه نفر را از مرگ نجات داد.

این مسؤول تصریح کرد: شیوع کرونا در استان منجر به کاهش مراجعات داوطلبان اهدای خون و به دنبال آن کاهش ذخایر در همه گروه‌های خونی به‌ویژه A+ و O+ شده است.

تقوی بیان کرد: درخواست ما هم استانی‌هایی که شرایط اهدای خون را دارند دعوت می‌شود با همراه داشتن کارت شناسایی ملی به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کرده و در تامین خون مورد نیاز بیماران، انتقال خون استان را یاری کنند. 

 وی در پایان گفت: این روزها امار اهدای خون در برخی از شهرهای استان کاهش یافته که نیاز به همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های خونی به‌ویژه A+و O+ است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول