اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

درآمد ۳۰۰ میلیون تومانی مددجویان خراسان شمالی از بافت فرش

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال حدود ۶۰ تخته فرش توسط مددجویان این استان بافته‌شده است، گفت: ارزش این تولیدات حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

درآمد  ۳۰۰ میلیون تومانی مددجویان خراسان شمالی از بافت فرش

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را حدود ۷۰۰ مورد اعلام و اظهار کرد: به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

وی بابیان اینکه این فرش‌ها در قالب قالی، تابلو فرش و گلیم به تولید رسیده است افزود: این نهاد با تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال حدود ۶۰ تخته فرش توسط مددجویان این استان بافته‌شده است، گفت: ارزش این تولیدات حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه به بیان گزارش عملکردی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه اشتغال پرداخت و گفت: طی نیمه نخست امسال ۸۳۵ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان راه‌اندازی شده است که دراین‌بین ۵۶۴ طرح اشتغال‌زایی مربوط به روستاییان بوده است.

الهی راد اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های اشتغال مددجویان پرداخت‌شده که ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن ویژه طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی بوده است.

وی افزود: این تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات بوده است.

الهی راد بابیان اینکه ۵۹ درصد خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان، روستایی هستند، اظهار داشت: از مجموع حدود ۶۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد ۳۵ هزار و ۳۳۰ خانوار مددجوی استان را روستاییان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول