" />
" />
" />
" />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مهارت‌افزایی سربازان تحت پوشش کمیته امداد بوشهر

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح ملی مهارت آموزی سرباز ماهر تفاهم نام همکاری میان کمیته امداد و نیروی انتظامی استان برای مهارت آموزی سربازان وظیفه تحت حمایت منعقد شد.

مهارت‌افزایی سربازان تحت پوشش کمیته امداد بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی در حاشیه نشست خود با فرمانده نیروی انتظامی استان از برنامه‌های توانمندسازی این نهاد برای مددجویان تحت حمایت سخن گفت و اظهار داشت: کمیته امداد همچون نیروهای مسلح برنامه‌های ویژه‌ای برای فرزندان مددجوی تحت حمایت که در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستند دارد و در این خصوص ضمن حمایت و ارائه بسته‌های تشویقی قبل، حین و بعد از خدمت برنامه ریزی منسجمی جهت تحقق اشتغال آنها نیز انجام می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: قطعاً مهارت آموزی به عنوان مقدمه اشتغال پایدار بوده و ترغیب فرزندان ذکور تحت حمایت از 15 سالگی تا زمان اعزام به خدمت، حین خدمت و نهایتاً بعد از پایان خدمت به کسب مهارت‌های مورد علاقه و دارای مزیت و پایدار بهره مند می‌گردند.

لطفی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین کمیته امداد و نیروی انتظامی به منظور مهارت‌آموزی سربازان تحت حمایت اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف اثربخشی خدمت سربازی و توسعه توانمندی جامعه هدف برای کمک به اشتغال و تسهیل ورود سربازان وظیفه خانواده‌های تحت حمایت به بازار کار و تحقق شعار جهش تولید به صورت ملی منعقد شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس این تفاهم نامه با پرداخت هزینه‌های این دوره‌ها توسط کمیته امداد فرزندان ذکور خانوارهای مددجو که مشمول خدمت سربازی هستند از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای رایگان بهره‌مند می‌شوند.

لطفی با بیان اینکه بر اساس این طرح کمیته امداد مددجویان مشمول خدمت سربازی را شناسایی و 6 ماه پیش از آغاز دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی رایگان به آنان آموزش می‌دهد عنوان کرد: سربازان مددجو به منظور دریافت این مهارت‌های فنی باید ابتدا در سامانه سرباز ماهر به نشانی http://sarbazmaher.ir ثبت‌نام کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه تمامی مشمولان خدمت سربازی با هر نوع مدرک تحصیلی و دانشگاهی می‌توانند از آموزش‌های مهارتی این نهاد بهره‎‌مند شوند تصریح کرد: کمیته امداد به منظور ارائه هر گونه مهارت فنی به سربازان تحت حمایت با مراکز فنی و آموزشی در استان نیز قرارداد همکاری منعقد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: سربازانی که پیش از اعزام به سربازی مهارت‌های فنی کسب کنند بر اساس توانایی و مهارت در دوران سربازی مشغول خدمت خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، گفت: علاوه بر بسته‌های تشویقی اعلام شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مانند انتخاب سازمان و محل خدمت، بخشودگی غیبت اولیه، جذب در شرکت‌های صنعتی پس از پایان خدمت، صدور گواهی سابقه کار و غیره، کمیته امداد نیز فراخور نوع مهارت آموزی پیش از خدمت، حین خدمت و یا بعد از خدمت سربازی پیگیری افزایش حقوق سربازان متأهل، پرداخت تسهیلات کارانگیزی، پرداخت تسهیلات اشتغال، بیمه مکمل مددجویی، پرداخت کمک هزینه ازدواج، برای این عزیزان در نظر گرفته است.

در ادامه این نشست سردار واعظی فرمانده نیروی انتظامی استان ضمن تقدیر از همکاری امداد در ارائه خدمات به سربازان وظیفه از نقش و تاثیرگذاری فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد فعالیت‌های اقتصادی در قالب اشتغال در این خصوص بسیار قابل توجه می‌باشد.

در پایان تفاهم نامه‌ای جهت ایجاد تعامل بیشتر فی مابین کمیته امداد و نیروی انتظامی به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول