اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

منابع آب در خراسان شمالی نیازمند مدیریت صحیح است

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: در این زمینه مدیریت آب مشکلات متعددی وجود دارد که لازم است متولیان امر با مدیریت شایسته منابع آب، این مایه حیات را به نحو صحیح توزیع و متناسب با نیازها و نیازسنجی‌ها به مصرف برسانند.

منابع آب در خراسان شمالی نیازمند مدیریت صحیح است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت روز سیزده آبان، به‌عنوان نماد استکبارستیزی خاطرنشان کرد: خشم و عصبانیت نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل از ملت ایران به خاطر صبر و مقاومت این مردم آزاده در برابر زورگویی‌ها و توطئه‌های آنان بوده و قطعاً این عصبانیت آنان راه به‌جایی نخواهد برد و آنان را نزد افکار عمومی جهانیان رسواتر خواهد کرد.

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی مسئله آب را به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز مردم این استان عنوان کرد و با اشاره به نقش آن در ابعاد مختلف فعالیت‌ها ازجمله مصارف کشاورزی، شرب و دام و طیور گفت: در این زمینه مشکلات متعددی وجود دارد که لازم است متولیان امر با مدیریت شایسته منابع آب، این مایه حیات را به نحو صحیح توزیع و متناسب با نیازها و نیازسنجی‌ها به مصرف برسانند.

وی از مسئولان ذی‌ربط خواست تا در کوتاه‌ترین مدت ممکن، موارد مطرح‌شده را به‌دقت بررسی و به مطالبات عمومی در این خصوص رسیدگی کنند.

جعفری افزود: دستگاه قضایی هرگز در حوزه صیانت از حقوق عامه اصولاً کم‌توجهی را برنمی‌تابد و هرگونه قصوری را از سوی مسئولان نمی‌پذیرد.

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی با تأکید بر اجرای دقیق و کامل طرح کاداستر در این استان، اقدام به‌موقع مسئولان در این راستا را مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری قدم‌های بزرگی در استان خراسان شمالی برداشته‌شده به‌گونه‌ای که فقط در شش ماهه اول سال جاری به‌اندازه ۱۲ سال گذشته عملکرد مثبت داشته ولی انتظار داریم روند سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی تا پایان سال تسریع و تکمیل شود.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت هم‌اندیشی و درک و فهم مشترک بین همه دستگاه‌ها به‌منظور صیانت از اموال بیت‌المال، این نوع تعاملات را مهم ارزیابی کرد و بابیان اینکه اجرای طرح کاداستر یقیناً گام مهمی در صیانت از حقوق عامه به شمار می‌رود؛ عنوان کرد: کلیه دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح کاداستر باید گزارش عملکرد و اقدامات خود را در این خصوص ارائه کنند تا اشکالات و نواقص پیش رو هرچه سریع‌تر رفع شود.

جعفری همچنین به حجم بالای آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در سال جاری اشاره کرد و با انتقاد از کمبود امکانات لازم جهت اطفاء حریق در استان خراسان شمالی بیان کرد: منابع طبیعی و محیط‌زیست در استان خراسان شمالی تاکنون در این زمینه متحمل خسارات و زیان‌های فراوانی شده‌اند؛ لذا تهیه امکانات لازم و روزآمد از اولویت‌های مهمی است که باید موردتوجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول