اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افزایش درخواست برای فروش و یا تغییر کاربری هتل‌ها

رئیس هتل‌داران کشور از افزایش درخواست برخی از مالکان هتل‌ها برای تغییر کاربری هتل به واحدهای مسکونی و اداری و یا فروش هتل‌ خبر داد و گفت: اکثر هتل‌ها در حال حاضر ورشکسته شده‌اند و حتی توانایی تأمین هزینه‌های آب و برق را ندارند.

افزایش درخواست برای فروش و یا تغییر کاربری هتل‌ها

جمشید حمزه‌زاده رئیس هتل‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت هتل‌های کشور به دلیل شرایط کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا، برخی از هتل داران و مالکان هتل‌ها درخواست فروش یا تغییر کاربری هتل‌ها را داشته‌اند و علاقه‌‌مند هستند حوزه فعالیت خود را تغییر دهند که میزان این درخواست افزایش یافته است.

وی افزود: ‌بیشترین درخواست تغییر کاربری برای تبدیل هتل‌ها به واحدهای مسکونی و اداری بوده است که وزیر گردشگری تا کنون با هیچ موردی در این زمینه موافقت نکرده است.

رئیس هتل‌داران کشور ادامه داد: هر چند که هتل‌ها مالک خصوصی دارند ولی تغییر کاربری آنها طبق مصوبات باید حتماً با تأیید وزیر گردشگری انجام گیرد.

حمزه‌زاده درباره مطالبات هتل‌داران از دولت گفت: تا کنون تنها حمایت‌های انجام گرفته در زمینه ارائه بسته‌های حمایتی بوده ولی بخش اعظم مطالبات همچنان بدون پاسخ مانده است که به سرانجام رسیدن درخواست‌ها و مطالبات جامعه هتل‌داران در حال حاضر از ید و اختیار وزیر گردشگری خارج است و دولت باید آن را اجرایی سازد که ما در حال حاضر امید چندانی به این مسأله نداریم.

وی گفت:‌ معافیت مالیاتی 100 درصدی برای سال‌های 98 و 99 هتل‌ها و یا امهال بیمه سهم کارفرما تا پایان کرونا برای کارکنان از مطالبات اصلی جامعه هتل‌داران است که ما به تحقق آنها توسط دولت چندان خوش‌بین نیستیم.

رئیس هتل‌داران کشور گفت: اکثر هتل‌ها در حال حاضر ورشکسته هستند و حتی  توانایی تأمین هزینه‌های آب و برق خود را ندارند و به غیر از هتل‌های کیش سایر هتل‌ها ضریب اشغال آنها 10 تا 20 درصد است و وقتی ضریب اشغال کمتر از 40 درصد باشد به طور کلی برای هتل درآمد چندانی نیست و رو به ورشکستگی پیش می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول