اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح ایستگاه هواشناسی رینه لاریجان و پایش قله دماوند

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امروز ایستگاه هواشناسی سینوپتیک تکمیلی جاده‌ای رینه لاریجان و پایش قله دماوند به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح می‌شود.

افتتاح ایستگاه هواشناسی  رینه لاریجان و پایش قله دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، امروز با حضور استاندار مازندران ایستگاه هواشناسی سینوپتیک تکمیلی جاده‌ای رینه لاریجان و پایش قله دماوند در ارتفاع 2200 متر به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح می‌شود.

 

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت محور مواصلاتی هراز، و عدم وجود ایستگاه هواشناسی در این محور کوهستانی، از آمل تا امامزاده هاشم، بر آن شدیم تا ایستگاهی چندمنظوره راه‌اندازی کنیم که هم وضعیت جوی جاده‌ای هراز و هم وضعیت جوی کوهپایه تا قله دماوند را پایش کند.

 

وی افزود: در این زمینه ایستگاه هواشناسی سینوپتیک  جاده‌ای رینه و پایش قله دماوند در مسیر با فاصله 70 کیلومتری تا تهران و در ارتفاع 2200متری از سطح دریا اجرا شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: امور مرتبط به گرفتن مجوز برای واگذاری زمین و امور عمرانی آن طی30 گذشته مطابق مستندات موجود باوجود چارت سازمانی (3 نفره) تعریف شده هواشناسی، موفق به این امر نشده بود، که از سال 97 تا مهر 99 با هزینه‌کرد بودجه‌ای بیش از 20 میلیارد ریال با زمینی بیش از3500 متر مربع و 200 متر بنای ساختمان اداری موفق به این مهم شد.

 

این مسؤول تصریح کرد: ادوات نصب شده در این ایستگاه پارامترهای جوی دمای هوا، رطوبت نسبی،تبخیر ، ساعت آفتابی، سمت و سرعت باد، اندازه گیری مقدار باران و ارتفاع برف، دما و رطوبت خاک را اندازه‌گیری می‌کنند .

رضوی خاطرنشان کرد: این ایستگاه می‌تواند، با نصب ادوات زلزله‌نگاری، کمک قابل توجهی به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به جهت رصد لرزه‌خیزی و ثبت لرزه در منطقه کند.

 

وی یادآور شد: گام دوم و ادامه این پروژه ، به‌منظور حفظ جان کوهنوردان ، پناهگاه در ارتفاع 4200 متری تأسیس خواهد شد که در برنامه امسال هواشناسی قرار دارد.

 

 براساس گزارش‌ها سیدمحمدرضوی مدیر کل هواشناسی استان به همراه همکاران‌شان برای افتتاح ایستگاه سینوپتیک  تکمیلی شهر رینه وارد کار و تلاش شدند که حتی برای افتتاح این ایستگاه مدیرکل هواشناسی مازندران برای تسریع کار در افتتاحیه پروژه و رفع نقص خود را بالای داربست می‌رساند و متاسفانه از داربست سقوط می‌کند و به علت جراحات وارده به بیمارستان منتقل می‌شد و حتی مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد که باید گفت تلاش‌شان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول