اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی قوچان در آتش بی‌احتیاطی گردشگران سوخت

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، از وقوع آتش‌سوزی گسترده در 100 هکتار در منطقه حفاظت شده بادام خبر داد.

۱۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی قوچان در آتش بی‌احتیاطی گردشگران سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی گفت: پس از وقوع آتش سوزی در قسمتی از منطقه حفاظت شده دربادام موسوم به آغکمر، محیط بانان منطقه، فرمانداری، ستاد بحران و حمل و نقل جاده ای شهرستان قوچان به منظور بازگشایی مسیر صعب‌العبور و مسدود شده دراثر سیلاب‌های اخیر وارد عمل شدند و پس از چند ساعت تلاش تیم بحران، محیط بانان موفق به دستیابی به محل آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی آتش سوزی، یگان حفاظت محیط زیست درگز نیز فراخوان شدند و سرانجام با همراهی یگان منابع طبیعی و جمعی از طبیعت دوستان و افراد محلی، پس از ١٢ ساعت تلاش، آتش مهار شد. 

همتی تصریح کرد: در این آتش سوزی حدود ۱۰۰هکتار از عرصه های طبیعی شامل گونه‌های مختلف علفی و مرتعی و تعدادی از درختچه های جنگلی و حدود۲۰ اصله درخت با ارزش ارس دچار حریق شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به آماده باش یگان حفاظت محیط زیست استان برای مهار  وقوع مجدد و احتمالی حریق گفت: طبق بررسی‌های اولیه، بی‌احتیاطی تفرجگران و افروختن آتش در طبیعت علت وقوع این آتش سوزی بوده است.

انتهای پیام/70039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول