اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی زنجان به ۸۹ درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به ۸۹ درصد رسیده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی زنجان به ۸۹ درصد رسید

محمدرضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی برای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارفرمایان اشاره و اظهار کرد: برای این منظور تاکنون 4 هزار و ۶۵۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان توسط بازرسان کار صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در سطح جامعه و نیز در داخل کارخانجات، نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت و جدیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تاکنون یک هزار و ۸۵۲ نفر از کارگران واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی مشغول به کار در استان زنجان گرفتار بیماری کووید - ۱۹ شده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه با توجه به گزارش‌های بازرسی از کارگاه‌ها شاهد رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران واحدها هستیم، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص کارگران، مطابق با فصل مجازات‌های قانون کار برخورد قانونی با کارفرمایان صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تشکیل هسته‌های همیاران سلامت در واحدهای تولیدی این استان خبر داد و افزود: تا کنون ۴۱۰ نفر از شاغلان در واحدهای تولیدی در قالب این هسته‌ها برای مقابله با کرونا، سازماندهی شدند.

وی عنوان کرد: اقدامات شاخص همیاران سلامت در واحدهای تولیدی شامل تب سنجی و سنجش اکسیژن خون و علائم مشخصه بیماری، گشت کنترلی در واحدها، شارژ ظروف مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی محوطه مسیرها، سرویس‌های ایاب و ذهاب، سرویس‌های بهداشتی، ساختمان‌ها، سالن‌ها، دستگیره‌ها، سطوح دستگاه‌ها و ضدعفونی کردن خودروهای باری و کنترل سلامت رانندگان است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول