اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳ هزار تن انار از باغات پاوه

رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال از سطح باغات انار پاوه بیش از ۳ هزار تن انار برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳ هزار تن انار از باغات پاوه

اردشیر صفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از آغاز برداشت انار از باغات پاوه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ هزار تن انار برداشت شود.

وی زمان برداشت انار را معمولا با آغاز سرمای پاییزی و با بارش اولیه باران عنوان کرد و افزود: برداشت تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه ادامه داد: سطح باغات انار شهرستان پاوه حدود ۶۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از ۵۱۰ هکتار آن بارور است و بقیه آن نهال است.
 
وی گفت: با توجه به عدم استفاده از سموم شیمیایی و کودهای شیمیایی در باغات پاوه، محصول باغات این شهرستان ارگانیک و طبیعی و حتی می توان گفت که پاک است.
 
صفیعی اضافه کرد: اغلب انارهای موجود در پاوه از نوع انار ساوه است که انواع دیگر از جمله انارهای بانو، بومی منطقه، شیرین، مزله، نرم دانه و ترش است که نوع آخر آن برای تهیه رب انار تهیه و مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: به جهت مرغوبیت این محصول ، علاوه بر آنکه به مصرف داخلی در شهرستان خواهد رسید به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز صادر خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه با بیان اینکه عمده مصرف این محصول به صورت تازه خوری است،  افزود: انارهای ترش، ریز و ترکیده نیز با عنوان رب‌انار تولید و آن هم علاوه بر مصرف در داخل شهرستان به شهرستان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه امسال مقدار برداشت انار در شهرستان نسبت به سال‌های گذشته با مواجه است،گفت: عمده دلیل کاهش برداشت این محصول نسبت به سالهای گذشته سرمای دیررس بهاره است که با افت محصول روبرو هستیم که بنا بر پیش‌بینی‌ها افت یک‌هزار و ۲۰۰ تنی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول