اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دهیاری ها به سمت خودکفایی بروند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با تاکید بر لزوم خودکفایی روستاها گفت: به‌طورقطع مشکلات و کمبودها وجود دارد، اما همه ما عادت کرده که مشکلات را ببینیم و از نیمه پر لیوان صرف‌نظر کنیم.

دهیاری ها به سمت خودکفایی بروند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت، در جمع فرهنگیان، دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای بخش فورگ شهرستان داراب اظهار داشت: به‌طور قطع مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما همه ما عادت کرده که مشکلات را ببینیم و از نیمه پر لیوان صرف نظر کنیم.

وی با اشاره به آغاز کار دهیاری ها در سال ۱۳۸۲ عنو ان کرد: با مقایسه آن سال‌ها با وضعیت کنونی روستاها می توان فهمید که کارهای بسیاری در حوزه های مختلف در روستاهای ما صورت گرفته اما همگی در ارائه عملکرد و بیان دستاوردهایمان ضعف داریم.

این مقام مسئول پیرامون بودجه دهیاری ها عنوان کرد: از سال ۸۲ تا ۹۲ مجموع واریزی ها به دهیاری ها درکل کشور پنج هزار میلیارد تومان بوده و ازسال  ۹۲ تاکنون این رقم به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده و رشدی پنج برابری داشته که نشان از توجه ویژه همه ارکان نظام به روستاها می باشد.

وی افزود: در حالی‌که سال ۹۸ مشکلات بسیاری را تجربه کردیم اما توانستیم رقم ۲۰۰ میلیارد تومان واریزی برای دهیاری ها در استان فارس داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس همچنین گفت: توقع می‌رود دهیاری ها نیز به سمت خودکفایی رفته و با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در روستاها، اهمیتی به اندک واریزی قطره چکانی ندهند.

پاک‌فطرت در ادامه پیرامون تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزایی مطرح کرد: تنها راه توسعه پایدار روستاها توجه به دو مبحث آب و اشتغالزایی روستایی است که در حوزه اشتغال و درآمدزایی آماده ارائه تسهیلات به دهیاری ها با سود بسیارکم و خواب دوساله هستیم اما متاسفانه برخلاف بسیاری از استان ها دهیاران روستاهای فارس توجه چندانی به این تسهیلات نداشته اند.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم روستا بیان کرد: در اوایل انقلاب عمده جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دادند اما اکنون عمده جمعیت فارس متشکل از شهرنشین ها شده است که برای مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها باید برایشان اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان فارس به روستائیان اعطا شده که نتیجه آن ایجاد بیش از ۱۲ هزار اشتغال پایدار در روستاها بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه همیشه پشتیبان دهیاران بوده و خواهد بود، متذکر شد: حق الحاق و تفکیک همانطور که در شهرها برای شهرداری ها بوده، این حق در روستاها برای دهیاری می باشد.

وی درخصوص امنیت شغلی دهیاران نیز گفت: بحث امنیت شغلی دهیاران در سطح ملی و کلان مطرح بوده و با پیگیری هایی که از طریق وزارتخانه و نمایندگان مجلس داشته ایم، می توان به آینده امیدوار بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به پتانسیل بالای بخش فورگ شهرستان داراب عنوان کرد: بخش فورگ شهرستان داراب با داشتن پتانسیل های بالا در زمینه های مختلف همچون خرما، مرکبات، بسته بندی و صنایع وابسته می تواند به قطب اقتصادی جنوب استان فار تبدیل شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول