اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مقابله با کرونا نیازمند مشارکت عمومی است

معاون بهداشتی علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: تداوم مقابله با بیماری کرونا و میزان موفقیت مجموعه بهداشت و درمان، بستگی و ارتباط مستقیم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان دارد.

مقابله با کرونا نیازمند مشارکت عمومی است

سیدمجید ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: از اواسط مهرماه در هر دو شهرستان جهرم و خفر درگیر موج سوم بیماری کرونا شدیم که اکنون وضعیت هر دو شهرستان قرمز است.

وی افزود: اکنون حدود هزار و ۴۰۰ نفر از همشهریان به کرونا مبتلا و در قرنطینه خانگی هستند و ۵۰ نفر از این افراد که علائم شدیدتری داشتند در بیمارستان کرونای جهرم (پیمانیه) بستری و متاسفانه ۵ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه، آی‌سی‌یو تحت نظر قرار دارند.

ابتلای ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم با بیان اینکه انجام تست های روزانه را در شهرستان حدود ۲ تا ۳ برابر افزایش دادیم، بیان داشت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ تست در شهرستان انجام می‌دهیم که متأسفانه ۷۰ تا ۸۰ درصد این تست ها مثبت می شوند که این آمار نشان از گستردگی ویروس در سطح جامعه است.

ارجمند با بیان اینکه تعداد کل تست هایی که در شهرستان جهرم و خفر از ابتدای بیماری کرونا تاکنون انجام شده است به بیش از ۱۴ هزار تست می‌رسد، گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به کرونا و تست آنان مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه علائم بیماری کرونا بسیار شبیه سرماخوردگی است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد که تست آنان هم مثبت نشده است به قرنطینه بروند و یا به محض رویت علائم سرماخوردگی قرنطینه دوهفته خانگی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم به وضعیت تخت‌های بیماران کرونایی بیمارستان پیمانیه اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه تا امروز با کمبود تخت بستری در بیمارستان مواجه نیستیم و اکنون حدود ۴۰ تا ۵۰ تخت بیمارستان توسط بیماران کرونایی اشتغال شده است که حدود ۱۰۰ تخت برای بیماران کرونایی و ۱۷ تخت آی سیو برای مراقبت از بیماران بدحال اختصاص دادیم.

ارجمند با بیان اینکه این بیماری در ظرف مدت زمان کوتاهی خود را نشان می‌دهد، گفت: البته نباید فراموش کرد که اگر مردم رعایت نکنند در ظرف مدت زمان کوتاهی این بیماری خود را نشان می‌دهد و خدای ناکرده وضعیت می‌تواند آنقدر حاد شود که تمام تخت‌های کرونایی بیمارستان پر شود و یا با کمبود جا مواجه شویم.

وی افزود: در شهرستان جهرم و خفر و بخش‌های تابعه این شهرستان، مراکز ۱۶ ساعته فعال و پزشکان و کارشناسان در آن مستقر هستند که افرادی که نیاز به نمونه گیری دارند به این مراکز جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

مرگ و میر کرونا تنها مختص افراد پیر نیست

 ارجمند با بیان اینکه ۳۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در شهرستان جهرم و خفر مربوط به افراد جوان و زیر ۶۰ سال بوده است، اظهار کرد: در شهرستان جهرم و خفر اغلب بیماران فوتی کرونا افراد مسن بودند اما بیماران با سن پایین و حتی بین سن ۲۰ تا ۳۰ سال هم وجود داشت و ۳۰ درصد افرادی که فوت شدند، افراد جوان بودند و زیر ۶۰ سال بودند که نشان از آن است که بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد و همه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ارجمند ضمن تشکر از همراهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اصناف گفت: تعداد بسیار زیادی از اصناف شهرستان، نهایت رعایت در پروتکل‌های بهداشتی را انجام می‌دهند که این اتفاق می‌تواند به ما کمک کند.

وی بیان کرد: ادامه مقابله با بیماری کرونا و میزان موفقیت ما بستگی و ارتباط مستقیم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان دارد.

انجام ۲۷ هزار بازرسی از صنوف مختلف

معاون بهداشتی علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در شهرستان بازرسی‌ها را با جدیت در حال انجام هستیم، تصریح کرد: تاکنون در سطح شهرستان جهرم و خفر از ۲۷ هزار صنف بازرسی  و نظارت انجام شده است که در این بازرسی‌ها در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با صنوف متخلف برخورد می‌شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بومی شهرستان جهرم مخلصانه در کنار مجموعه بهداشت و درمان بودند، آنان برای کنترل این بیماری نقش بسیار زیادی دارند و در ادامه هم نیازمند کمک و حمایت آنان هستیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول