اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حمایت‌های آل سعود از اسلام‌هراسی ابلیس پاریس/ نقش آفرینی مشاور امور دینی بن سلمان در حمایت از فرانسه

نقش مرموز ریاض در حمایت از جنگ فرانسه علیه اسلام بیشتر زمانی آشکار می‌شود که نگاهی هرچند گذرا به اظهارات «محمد بن عبدالکریم العیسی» مشاور امور دینیِ «بن سلمان» بیندازیم.

حمایت‌های آل سعود از اسلام‌هراسی ابلیس پاریس/ نقش آفرینی مشاور امور دینی بن سلمان در حمایت از فرانسه

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اهانت وقیحانه فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) طی روزهای اخیر جنجال فراوانی را به ویژه در سطح کشورهای جهان اسلام به پا کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) به صورت گسترده در فرانسه منتشر شد.

این اقدام موهن و ضد دینی دولت فرانسه به ریاست «امانوئل ماکرون» در حالی است که وی پیشتر اظهارات اسلام‌ستیزانه‌ای را مطرح کرده بود. بنابراین، پُر واضح است که انتشار گسترده کاریکاتورهای موهن نتیجه همین اظهارات خصمانه علیه اسلام و مسلمانان بوده است.

اقدام موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حتی به صورت رسمی و علنی مورد حمایت رئیس‌جمهور فرانسه قرار گرفت و او صراحتاً اعلام کرد که کشورش دست از چنین اقدامی برنخواهد داشت. رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به خشم جهان اسلام از انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) گفت: «ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمام تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم»!

وی همچنین در سخنانی دیگر مدعی شد: «ما اظهاراتی از روی انزجار و تنفر را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگویی منطقی دفاع می‌کنیم. ما همواره در سمت کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم بود»!

اقدام موهن فرانسه علیه پیامبر اسلام (ص) واکنش‌های متعددی را در سراسر جهان اسلام به دنبال داشت. کشورهای اسلامی جملگی اقدام پاریس را به شدت محکوم کردند. در این میان، به نظر می‌رسد که عربستان سعودی با ایفای نقشی مرموز، از مقامات فرانسه و در رأس آنها امانوئل ماکرون در جنگ علیه اسلام حمایت کرده است. نقش مرموز ریاض در حمایت از جنگ فرانسه علیه اسلام بیشتر زمانی آشکار می‌شود که نگاهی هرچند گذرا به اظهارات «محمد بن عبدالکریم العیسی» مشاور امور دینیِ «بن سلمان» بیندازیم.

 

در همین ارتباط، «محمد بن عبدالکریم العیسی» مشاور امور دینیِ «بن سلمان» در سخنانی صراحتاً به حمایت از فرانسه پرداخته است. وی از مسلمانان مقیم کشورهای غربی خواسته است تا به قوانین دولت‌های این کشورها احترام بگذارند یا اینکه این کشورها را ترک کنند! مروری بر مواضع پیشین مشاور امور دینی محمد بن سلمان نشان می‌دهد که وی پیشتر نیز از اقدامات اسلام‌ستیزانه ماکرون حمایت کرده است.

در همین راستا، العیسی پیشتر اعلام کرده بود که با ورود ائمه جماعت از خارج به فرانسه مخالف است و طرح رئیس جمهور این کشور برای اعمال محدودیت بر سخنرانی‌ها در مساجد را مناسب می‌داند. اقدامات این مقام سعودی آنجا بیش از پیش قابل تأمل است که چندی پیش برای گرامی‌داشت یاد قربانیان «هولوکاست» از اردوگاه «آشوویتس» بازدید کرد. برخی رسانه‌ها نیز فاش کردند که او یک سال قبل هم می‌خواست از مقر نشریه «شارلی ابدو» دیدن کند.

همخوانی مواضع عربستان با مواضع فرانسه در جنگ علیه اسلام پس از دیدار دوستانه مقام سعودی با یکی از مقامات پاریس آشکارتر شد.

 

در همین ارتباط، پس از اهانت وقیحانه فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) بود که «خالد الفیصل» امیر منطقه مکه مکرمه با «لودویک بوی» سفیر فرانسه در عربستان دیدار کرد. رسانه‌های سعودی اعلام کردند که در این دیدار صحبت‌های «دوستانه» میان دو طرف رد و بدل شده است. بر این اساس، کاملاً واضح است که عربستان سعودی نمی‌تواند با اهانت‌های اخیر پاریس به ساحت پیامبر اسلام (ص) بی ارتباط باشد.

مسأله دیگری که در این زمینه حائز اهمیت به نظر می‌رسد، اقدام شبکه سعودی «العربیه» در توجیه اهانت فرانسه به ساحت پیامبر اسلام (ص) است. این شبکه در کمال وقاحت مدعی شد که اقدامات ضد اسلامی ماکرون در حمایت از مسلمانان فرانسه در برابر افراط گرایی انجام شده است! در واقع، این شبکه سعودی با هدف انحراف افکار عمومی از واقعیت‌های اهانت فرانسه به اسلام و مسلمانان، به توجیه تحرکات ضد اسلامی پاریس متوسل شده است.

تمامی اظهارات مقامات سعودی و نیز تحرکات آنها حاکی از آن است که ریاض با ایفای نقشی مرموز به حمایت از اهانت فرانسه به پیامبر اسلام (ص) پرداخته است و درست در همان مسیر اسلام‌ستیزانه‌ای که پاریس گام نهاده، قدم برمی‌دارد. ناگفته پیداست که حمایت پشت پرده عربستان سعودی از فرانسه در جنگ علیه اسلام نشأت گرفته از ایدئولوژی وهابیتی است که خاندان آل‌سعود از مدت‌ها پیش آن را ترویج می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول