اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مراسم سیزده آبان با رویکرد متفاوت در فضای مجازی برگزار می شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مراسم سیزده آبان در فضای مجازی با رویکرد متفاوت برگزار می شود، گفت: پویش مجازی دانش‌آموزان، پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهد بود.

مراسم سیزده آبان با رویکرد متفاوت در فضای مجازی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار آموزش پرورش خبرگزاری فارس ، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست مرحله سوم نهضت کمک مومنانه با عنوان «پویش لبخند رضایت» که صبح امروز در ساختمان زنده یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در حوزه پرورشی و فرهنگی، آموزش و پرورش دغدغه بزرگ دارد که در این رابطه با قدرت مقوله پرورش را دنبال می‌کنیم. به طوری که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل پرورشی دانش آموزان، برای این مقوله مهم برنامه ریزی کرده و از طریق فضای مجازی، بخش‌های مختلفی را طراحی و اجرا می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه پرورشی از لحاظ زوایای مختلف، برنامه ریزی خوبی دیده نشده است و اکنون دچار عقب افتادگی هستیم که باید با برنامه های مستمر و نوآورانه به جبران بپردازیم که اکنون در فضای مجازی در سامانه شاد، بخش‌های مختلف و متنوعی را برای دانش آموزان طراحی و فعال کرده‌ایم که مورد استقبال قرار گرفته است.

کاظمی تصریح کرد: مقوله  تربیت، مأموریت همه آموزش و پرورش است و ما باید از تجربیات میدانی بسیج فرهنگیان بهره برداری کرده و به کل جامعه دانش آموزی کشور تزریق کنیم. از طرفی باید بگویم
باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی کرونا، مسأله مشارکت همه جانبه مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است که ما باید این مقوله را در برنامه های پرورشی و فرهنگی دانش آموزان مورد توجه قرار دهیم به طوری که از ظرفیت تمامی معلمان و نیروهای علمی در همه استان ها در قالب بسیج از آنها استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: یکی از اولویت های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش این است که زمینه مشارکت همه اقشار جامعه مثل دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها را فراهم کنیم که این یک کار فرهنگی مهم و بزرگ در جغرافیای ادارات تحت پوشش ماست همچنین تمرکز بر آموزش از دیگر برنامه های اجرایی است  که باید گروه های جهادی آموزش محور فعال شوند به طوری که ما در حال تلاش هستیم ضریب آموزش را در قالب شبکه شاد به ۱۰۰ درصد برسانیم که در این راه باید گروه های بسیج سازمان فرهنگیان  مشارکت کنند.

کاظمی اضافه کرد: انگیزه بخشی به معلمان از برنامه‌های مهم دیگر است زیرا باید توجه کنیم که آنها شبانه روزی به تولید و ارائه محتوا می پردازند. نباید حمایت از  معلمان جهادگر از چشم مدیران دور بماند. از طرفی پر کردن خلأهای آموزشی و تشکیل گروه های جهادی در کمک به کادر درمان و بخش های مدیریتی و همچنین کمک به خانواده‌های آسیب دیده از جمله اولویت های ما هستند. این موضوع در حالی است که برای بالا بردن تاب آوری معلمان در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا باید بسیج فرهنگیان برنامه ریزی خاص داشته باشد زیرا زحمات معلمان باید دیده شود که این مقوله از وظایف بسیج فرهنگیان است.

وی افزود: از معاونان پرورشی و فرهنگی در همه ادارات و مناطق مختلف کشور انتظار و توقع دارم در کنار بسیج فرهنگیان پشتیبانی میدانی کنند و اقدامات عملیاتی و اجرایی در مناطق مختلف را انجام دهند.

کاظمی خاطر نشان کرد: امسال مراسم سیزده آبان در فضای مجازی با رویکرد متفاوت خواهد بود زیرا باید پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان دهیم که در این رابطه پویش‌های مختلف در نمایان ساختن چهره واقعی آمریکا و آشنایی دانش‌آموزان با توطئه‌های دشمنان برنامه‌ریزی شده است که این پویش‌ها در سطح استان‌ها فعال هستند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول