اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دادستانی سلطنتی بریتانیا وزیرمتجاوز اماراتی را تحت پیگرد قرار نمی دهد

«کِیتلین مک نامارا» بریتانیایی که برای سازماندهی و برگزاری جشنواره ای فرهنگی هنری با موضوع «حقوق زنان» در امارات حضور یافته بود توسط شیخ اماراتی مورد آزار جنسی قرار گرفت. حالا کشورش شکایت او را پیگیری نمی کند.

دادستانی سلطنتی بریتانیا وزیرمتجاوز اماراتی را تحت پیگرد قرار نمی دهد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، دادستانی سلطنتی بریتانیا می گوید پرونده زنی را که می گوید «نهیان بن مبارک آل نهیان» ۶۹ ساله، وزیر «تسامح» امارات و یکی از شاهزادگان به او تعرض کرده است در حالی که برای جشنواره «هی»(Hay) در ابوظبی کار می کرد، پیگیری نخواهد کرد.

 

«کِیتلین مک نامارا» بریتانیایی  که برای سازماندهی و برگزاری جشنواره ای با موضوع «حقوق زنان» در امارات حضور یافته بود توسط شیخ اماراتی مورد تجاوز قرار گرفت. حالا کشورش شکایت او را پیگیری نمی کند.

«CPS»(دادستانی سلطنتی بریتانیا) وزیر امارات را که به حمله جنسی به یک زن بریتانیایی متهم شده را تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

دادستانی سلطنتی بریتانیا با این استدلال که شواهد کافی مبنی بر اقدام تجاوز وزیر اماراتی در منصب رسمی وجود ندارد از پیگرد قانونی مقام بلندپایه سلطنتی امارات متحده عربی متهم به تجاوز جنسی به یک زن انگلیسی خودداری کرد. این اتفاق در حین همکاری این زن جهت برپایی جشنواره ای ادبی در ابوظبی با همکاری وزارت امور خارجه امارات روی داده بود.

خانم «کِیتلین مک نامارا» برای برنامه ریزی و اجرای مراسم افتتاحیه جشنواره ای ادبی در ابوظبی با عنوان فرصتی برای ارتقاء سطح «آزادی بیان» «حقوق بشر» و «حقوق زنان» در امارات متحده عربی به همکاری دعوت شده بود که ماجرای تجاوز شیخ اماراتی به وی نشان از وضعیت «حقوق بشر» و «حقوق زن» و لزوم لحاظ کردن اینچنین موضوعاتی در رویدادهای امارات را ضروری تر از قبل نشان می داد.

 

در اوایل این ماه، وی  ۱۱ روز قبل از جشنواره در ارتباط با تجاوز جنسی علنی «شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان» به او در  تاریخ ۱۴ فوریه، از حق ناشناس ماندن خود و در امان ماندن از عموم چشم پوشی کرد.

این زن بریتانیایی گفت که این تجاوز در طی آنچه وی فکر می کرد یک جلسه کاری برای بحث در مورد جشنواره است، در محل دپارتمان آل نهیان، «وزارت امور تسامح امارات»(the ministry of tolerance) رخ داده است.

این زن انگلیسی هفته گذشته پس از طرح شکایت از شاهزاده اماراتی به اتهام حمله جنسی به وی در یک ویلای خصوصی در یک جزیره در امارات، با بازرسان پلیس «اسکاتلند یارد» در لندن دیدار کرده بود.

بر اساس گزارش هفته گذشته، زن ۳۲ ساله انگلیسی به نام «کیتلین مک نامارا» ادعا می‌کند که وی قربانی یک حمله جدی جنسی توسط «نهیان بن مبارک آل نهیان» ۶۹ ساله، وزیر «تسامح» امارات و یکی از شاهزادگان این کشور است.

این زن گفته بود که هنگام کار در جشنواره بین المللی «هی»( Hay)  که امسال توسط دولت امارت برگزار شد، مورد آزار جنسی شاهزاده نهیان قرار گرفته است.

جالب اینجاست که این جشنواره با موضوع و شعار ارتقاء سطح «حقوق بشر» و «حقوق زنان» برگزار شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول