اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۳ هزار متقاضی مسکن ملی در کرمانشاه نسب به واریز وجه اقدام کردند

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: فعلا ۳ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

۳ هزار متقاضی مسکن ملی در کرمانشاه نسب به واریز وجه اقدام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسعود شریفی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در بحث اقدام مسکن ملی در استان، اظهار داشت: دولت عزم خود را جزم کرده تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند در خانه‌دار کردن مردم، سهیم باشد.

وی مهمترین بحث مطرح شده در طرح اقدام ملی را بحث تامین زمین عنوان کرد و افزود: پس از ثبت‌نام و پایش‌های انجام شده دولت با تامین زمین برای کسانی که امکان تامین مالی حداقلی را دارند، ساخت و ساز را شروع می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به ثبت‌نام اولیه ۴۰ هزار نفر در این اقدام اشاره و بیان کرد: ۲۲ هزار نفر از این تعداد تائیدیه اولیه را گرفتند که ریزش‌هایی با کنترل‌های انجام شده در پی دارد، تاکنون ۳ هزار نفر واجد‌الشرایط در استان وجه تعریف شده خود را واریز کرده که فعلا برای ۳ هزار و ۲۰۰ واحد زمین دولتی تامین‌ کرده‌ایم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های وزرت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح و بنیاد شهید در راستای تامین زمین دولتی یک‌هزار و ۳۰۰ واحدی برای ارتش و ۵ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران و خانواده شهدا در استان، گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار واحد دیگر نیز به بخش تعاونی در قالب تامین زمین و ساخت و ساز سپرده خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه برای ۴۰ هزار خانوار تامین زمین دولتی پیش‌بینی شده، گفت: استفاده از امکانات زمین دولتی برای واجدین شرایط چهار شرط دارد، اول اینکه از امکان دولتی استفاده نکرده باشند، دوم ملکی به نام آن‌ها نباشد و سوم متاهل بودن و در آخر و بومی بودن مدنظر است تا صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در بحث اقدام ملی در استان، گفت: ۷ هزار واحد از این تعداد توسط دولت و مابقی توسط بخش خصوصی تامین زمین می‌شود که از ۵۰ درصد تخفیف نظام مهندسی، ۵۰ درصد تخفیف شهرداری و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد برای ساخت و ساز بهره‌مند می‌شوند.

شریفی از الحاق ۳۴۰ هکتار زمین دولتی به شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک عملیات آماده شدن این زمین را فراهم می‌کنیم.

وی گفت: کار پالایش بیش از ۲ هزار نفر در استان باقی‌مانده که با دریافت پیامک برای انجام کارهای‌های مربوطه باید مراجعه کنند که با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از تجمعات اقدامات کمی کند پیش می‌رود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول