اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

انجام تکالیف مالیاتی در آذربایجان‌غربی تسهیل می‌شود

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از رفع محدودیت مرحله 45 ثبت نام کد اقتصادی و عدم صدور کد اقتصادی 12 رقمی با پیش شماره 411 برای مؤدیان مالیاتی خبر داد و گفت: تمام مراحل ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیک برای مؤدیان جدید غیر حضوری است.

انجام تکالیف مالیاتی در آذربایجان‌غربی تسهیل می‌شود

حسن کوماسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اصلاحیه مواد فصل دوم آئین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: محدودیت مرحله 45 ثبت نام کد اقتصادی برای انجام تکالیف قانونی مؤدیان مالیاتی و بازدید میدانی مورد نیاز این مرحله حذف شده است و تمام مراحل غیر حضوری انجام می‌شود بنابراین  مؤدیان جدید برای ثبت نام نیازی به حضور در ادارات مالیاتی ندارند.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدامات، آسان‌سازی زمینه کسب و کار برای فعالین اقتصادی و کاهش مراجعات حضوری آن‌ها به ادارات مالیاتی در شرایط بیماری کرونا است ، افزود: در این چارچوب شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی برای اشخاص حقوقی در نظام مالیاتی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در خصوص اشخاص حقیقی و اشخاص موضوع ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم اذعان کرد: سازمان امور مالیاتی برای این اشخاص پس از ثبت نام مؤدی در نظام مالیاتی، شماره اقتصادی بر مبنای شناسه یا شماره ملی شخص صادر و ابلاغ می‌کند.

کوماسی همچنین با بیان اینکه شماره اقتصادی اشخاص حقوقی با پیش شماره 411 نیز حذف شده  و به جای آن شناسه ملی برای اشخاص حقوقی جایگزین شده است خاطرنشان کرد: اشخاصی که از مورخه22 اردیبهشت امسال اقدام به ثبت نام در نظام مالیاتی می‌کنند نیازی به اخذ کد اقتصادی با پیش شماره 411 ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول