اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید رئیس مجلس اقوام بوسنی بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی با ایران

رئیس مجلس اقوام بوسنی در دیدار سفیر ایران بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور و افزایش ارتباط فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، حمل و نقل و مخابرات تأکید کرد.

تأکید رئیس مجلس اقوام بوسنی بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رضا قلیچ خان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با «نیکولا شپریچ» رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر جدید کشورمان در سارایوو، با یادآوری خاطرات خود از سفر به تهران و اصفهان، ایران را کشوری با فرهنگ غنی و مردمی مهربان توصیف و بر گسترش روابط و همکاری با ایران تاکید کرد.  

شپریچ با اشاره به اراده مقامات پارلمانی دو کشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط افزود: انتظار داریم که روابط دو کشور بیش از پیش در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

شپریچ با اشاره به وضعیت و شرایط سیاسی بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی که در آن قرار داریم هدف ما پیوستن به اتحادیه اروپا است و این هدف مغایرتی با همکاری با دیگر کشورهای مهم از جمله جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی با تاکید بر رشد مناسبات اقتصادی دو کشور در سال ۲۰۱۹ و پیش از شروع کرونا افزود: با توجه به ظرفیت‌های دو کشور، ضرورت دارد همکاری‌های اقتصادی را تقویت کنیم و ارتباط فعالان اقتصادی را در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری، حمل و نقل و مخابرات را بیش از پیش ارتقا دهیم.

رضا قلیچ خان سفیر جمهوری اسلامی ایران روابط پارلمانی را از ارکان اساسی در روابط بین دو کشور برشمرد و تاکید کرد که دیدار روسای مجالس و تبادل گروه‌های دوستی پارلمانی از موضوعاتی است که جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و  توسعه آن است.

سفیر کشورمان با اشاره به روابط خوب دو کشور افزود: روابط دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام در این کشور حمایت کرده است.

قلیچ خان با اشاره به برگزاری انتخابات محلی پیش رو در بوسنی و هرزگوین گفت: درهای سفارت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه دوستی با همه اقوام و ادیان بوسنی گشوده است و امیدوارم بعد از برگزاری انتخابات محلی با سفرها و دیدارهایی که با مقامات محلی خواهم داشت، زمینه توسعه هر چه بیشتر دوستی‌ها فراهم شود.  

طرفین در این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه دو کشور، پیرامون راه‌های تقویت و گسترش همکاری‌ها خصوصاً روابط اقتصادی و سایر موضوعات مورد اهتمام دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول