اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جولان متکدیان خارجی در وانفسای کرونای گچساران

در این ایام کرونایی معابر و چهارراه‌های اصلی شهر گچساران و به خصوص جایگاه سوخت محلی برای جولان متکدیان کوچک و بزرگی شده که با ملیت‌های ایرانی و غیرایرانی به گدایی می‌پردازند.

جولان متکدیان  خارجی در وانفسای کرونای  گچساران

خبرگزاری فارس، گچساران_ سمیرا نصاری، هر ساله با تغییر فصل و شروع پاییز شاهد افزایش تعداد متکدیان  اتباع خارجه و غیربومی در سطح شهر دوگنبدان هستیم.

با نگاه سطحی در شهر و در کنار جایگاه‌های سوخت به خوبی می‌توان تعدادی از متکدیان با چهره تازه که نشان می‌دهد غیربومی هستند وبه این شهر آمده تا چند صباحی به کار تکدی‌گری مشغول باشند  را مشاهده کرد.

در این ایام کرونایی معابر و چهارراه‌های اصلی شهر و به خصوص  جایگاه سوخت محلی برای  جولان متکدیان کوچک و بزرگی شده که با ملیت‌های ایرانی و غیرایرانی به گدایی می‌پردازند و تصویری از مشکلات بهداشتی و چهره‌ای نازیبا از شهر را در ذهن‌ها ترسیم کرده‌اند.

 بخش زیادی از متکدیان سطح شهر گچساران را اتباع خارجی تشکیل داده‌اند و بیشتر آن‌ها متکدیانی هستند که با توجه به وضعیت آب و هوایی این شهرستان وارد  می‌شوند و عده‌ای هم مقیم شهربوده و سال‌هاست  به‌عنوان متکدی در این شهر زندگی می‌کنند.

متکدیان هر روز زودتر از سایر افراد در میدان‌های شهر و جایگاه‌های سوخت مستقر می‌شوند و هر کدام برای خود، پاتوق جداگانه‌ای دارند  به طوری که اگر یک تکدی به آن مکان افزوده شود در بین آنها دعوا رخ می‌دهد.

به گزارش فارس، با این اوصاف و با توجه به وضعیت کنونی شهرستان و قرار گرفتن  گچساران جزء43 شهرستان بحرانی کشور در کرونا وجود این افراد که خود  یکی از عوامل انتقال  بیماری هستند  بسیار خطرناک است و می‌طلبد در این زمینه چاره‌اندیشی کرد.

مسئولان شهر و سازمان هایی همچون، بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی  هر کدام به طریقی در حل این معضل تاثیرگذارند و باید به این مسئله توجه ویژه ای مبذول دارند و به سادگی از مقابل اش نگذرند چرا که تبعات ناشی از ترویج تکدی گری می تواند هزینه های بسیار سنگین تر از گرفتن مبلغی از جیب افراد توسط متکدیان  داشته باشد.

انتهای پیام/82031

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول