اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات ۱۶۰۰ تن برنج گیلان به خارج از کشور

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از صادرات هزار و ۶۰۰ تن برنج گیلان به دیگر کشورهای دنیا خبر داد و گفت: امسال ۱۶۰۰ تن برنج علاوه بر استان های مختلف کشور به کشورهای جمهوری آذربایجان،ترکیه،عراق، اتریش،کانادا و آلمان صادرشده است.

صادرات ۱۶۰۰ تن برنج گیلان به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نعمت قاسمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنج تولیدشده در گیلان یکی از مرغوب‌ترین نوع برنج در کشور است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل خاکی حاصلخیز و آب و هوایی مناسب دارای بهترین شرایط برای کشت انواع ارقام برنج بوده و این ظرفیت برنج گیلان را به مرغوب‌ترین برنج کشور تبدیل کرده است‌.

وی با اشاره به تولید ۷۲۰ هزار تن برنج سفید در استان گیلان گفت: در این استان سرسبز ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار وجود داشته و از این میزان شالیزار ۹۵ هزار تن شلتوک استحصال‌شده که حاصل آن تولید ۷۲۰ هزار تن برنج سفید بوده است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه میزان برنج تولیدشده در گیلان بیشتر از نیاز مصرفی است، تصریح کرد: میزان برنج مصرفی در استان گیلان ۱۰۵ هزار تن بوده و این در حالی است که در این استان ۷۲۰ هزار تن برنج تولیدشده و مازاد برنج به استان‌های دیگر و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

قاسمی از صادرات هزار و ۶۰۰ تن برنج گیلان به دیگر کشورهای دنیا خبر داد و افزود: امسال ۱۶۰۰ تن برنج به کشورهای جمهوری آذربایجان،ترکیه،عراق، اتریش،کانادا و آلمان و بقیه به استان‌های دیگر کشور صادرشده و با توجه به ارزآوری بنا داریم بازارهای هدف دیگری را شناسایی کنیم.

وی اولویت نخست جهاد کشاورزی را تأمین برنج مصرفی در استان گیلان دانست و بیان کرد: اولویت اول جهاد کشاورزی گیلان تأمین برنج موردنیاز مردم و هم‌وطنان است و صادرات برنج این استان برای دیگر کشورها در مرحله بعد قرار دارد.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به دلایل ابزار تمایل مردم دیگر کشورهای دنیا به مصرف برنج ایرانی گفت: برنج ایرانی به دلیل پخت و طعم خوب مشتری بسیار زیادی در دیگر کشورهای دنیا داشته و تنها دلیل آن نزدیکی ذائقه آن کشورها به برنج ایرانی است به همین دلیل برنج‌های تولیدشده در استان گیلان هرساله مشتریان بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول