اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تصمیمات مهم قرارگاه مقابله با کرونا در بهمئی/توصیه‌های اکید فرماندار و امام جمعه

در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم راه اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظارت بر اجرا برگزار شد.

تصمیمات مهم قرارگاه مقابله با کرونا در بهمئی/توصیه‌های اکید فرماندار و امام جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی جلسه‌ای در راستای لبیک به  فرمان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم راه اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظارت بر اجرا برگزار شد.

این جلسه هم اندیشی و هم افزایی با پی گیری  امام جمعه شهرستان بهمئی و حضور اعضای شورای اداری، خیرین، گروه‌های جهادی و خودجوش، هیئت‌های مذهبی و فعالین فرهنگی و اجتماعی و روحانیت و اصحاب رسانه  به دبیری ستاد اقامه نماز جمعه  در مسجد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام برگزار شد. 

حجت اسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی اظهار کرد: با تبعیت و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و در جهت ورود مستقیم رهبر انقلاب اسلامی برای حل مسئله اوج گرفتن شیوع بیماری کوید ۱۹ و تدابیر خردمندانه معظم‌له در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا امروز در جهت هم اندیشی، هم افزایی و ظرفیت سازی و استفاده از تمام توان و امکانات دور هم جمع شدیم.

 

افروغی بیان کرد: تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در جهت محیط عملیات و اینکه کلیه رزمایش‌ها، جلسات و ظرفیت سازی از مساجد شروع شود و دعا و استغفار را در برنامه روزانه خود گنجانده‌ایم تا اینکه بتوانیم با همدلی به اقناع افکار عمومی و همراهی مردم شریف در این قرار گاه و رزمایش دست یابیم و آموزش‌های عمومی، حمایت از مدافعان سلامت، ادامه نهضت همکاری و همدلی و همراهی دستگاه های اداری و دولتی در جهت مبارزه با این ویروس منحوس گام برداریم و موفق باشیم.

وی از اعلام آمادگی طلاب و روحانیت  خبر داد و گفت: در جهت خدمت و حتی نظافت در کنار کادر سلامت و پرستاران آمادگی داریم هر جا از سوی مسئولان ذی‌ربط صلاح دانسته شد جهت بهداشت شهر و شهرستان حضور داشته باشیم آماده خدمت و تلاش هستم.

 

افروغی بیان کرد: روزانه چه به صورت حضوری و چه به صورت تلفنی و پیامکی مردم از بانک ها شهرستان گلایه دارند و ناراضی هستند که در این شرایط سخت، تکریم ارباب رجوع بسیار ضعیف است و بخاطر دریافت تسهیلات باید راههای پر پیچ و خمی را طی کنند که شاید منتج  به نتیجه نشود و نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت.

افروغی در ادامه  گفت: بار دیگر با عزم جدی و توان بیشتر پای کار بیایید و همچون گذشته سنگ تمام بگذارید و تمامی توان و ظرفیت ها استفاده کنید تا مردم از این نگرانی نجات پیدا کنند.

افروغی از همه دستگاه های اداری خواست که تمام امکانات را پای کار بیاورید با خیرین ارتباط برقرار کنید از توان و ظرفیت هئیت ها ، مساجد و... استفاده کنید تا ریشه کنی این بیماری خطرناک همت کنید و تلاش کنید.

افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی با تأکید بر یک بانک اطلاعاتی جامع و هماهنگی و همکاری تمامی گروه های درگیر گفت: توزیع عادلانه و با برنامه خدمات  را سر لوحه کار قرار دهید.

محمد جهانی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان اذعان کرد: این برنامه را بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه باکرونا و لزوم راه اندازی فوری عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات  ستاد ملی کرونا  را تشکیل داده ایم و از مدیران و حضار انتظار داریم  راهکارها، پیشنهاد خود را برای برطرف کردن موانع و نواقصات موجود و انتقاداتی بر عملکرد گذشته بود را  اعلام کنند. 

 بیوکانی کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی هم در این نشست گفت: برای کنترل بیماری کرونا هر کاری بتوانیم انجام می دهیم. 

وی افزود : تمام کارکنان شبکه بهداشت همکاری لازم را برای کنترل بیماری کرونا در شهرستان بهمئی انجام می‌دهند مردم هم باید همکاری لازم را انجام دهند تا بیماری کرونا در شهرستان بهمئی کنترل شود. 

بیوکانی تصریح کرد: در سطح شهرستان تلاش می کنیم که مردم از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. 

وی در ادامه  افزود: گروه‌هایی پر خطر هستند که بیماری های زمینه‌ای دارند از جمله بیماریهای قلبی، کلیوی خانم های باردار، افراد بالای ۶۰ سال که پر خطراند.

بیوکانی افزود: بیشترین انتقال کرونا در مراسمات ختم، عروسی و مراسمات شادی، عدم رعایت پروتکل‌ها در کلوپ‌ها، قلیان سراها و محل تجمع جوانان و نوجوانان است.

بیوکانی گفت: انتقال خوشه ای در خانواده ها و نزدیکان بیماران مثبت شناسایی شده، از دیگر راههای مهم و قابل پیشگیری شیوع کرونا در شهرستان است. 

وی افزود: لازم است بخشی از کمکهای مردمی و رزمایش مواسات برای تولید و یا خرید ماسک استفاده شود.

بیوکانی افزود: نمونه گیری از همه افرادی که با علائم مشکوک به کرونا مراجعه می‌کنند نه لازم و نه امکانپذیر است افرادی که ریسک ابتلا به عوارض در آنها بالاست در اولویت نمونه گیری هستند و سایر افرادی که از نظر پزشک نیاز به نمونه گیری ندارند باید خود قرنطینگی اعمال کنند.

وی گفت: همه افراد مشکوک به کرونا چه آن‌هایی که نمونه گرفته می‌شود چه آنهایی که توصیه به قرنطینه می‌شوند در صورت نیاز توسط پزشک علامت درمانی می‌شوند.

بیوکانی افزود: بهترین و تنها راه فعلی پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستشوی دستها و خود قرنطینگی افرادی است که علامتدار هستند (چه مثبت چه منفی و چه افرادی که از آنها تست کرونا گرفته نشده است.

وی گفت: در حال حاضر هیچ داروی اختصاصی برای کرونا وجود ندارد و داروهای تجویزی توسط پزشکان فقط علامت درمانی است و به بهبود و تسکین علائم کمک می‌کند تا سیستم ایمنی افراد ویروس را از بین برده و فرد بهبود یابد.

ناصر مختاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی هم در این جلسه افزود: تمام تلاش خود و کارکنان اداره بهزیستی می‌کنیم که بیماری کرونا در سطح شهرستان کنترل شود 

مختاری تصریح کرد و گفت: اداره بهزیستی از زمان حادثه کرونا تا الان که رخ داد همکاری لازم را با گروه های جهادی و هیئت های مذهبی شهرستان داشته است. 

وی ادامه داد: اداره بهزیستی شهرستان آمادگی کامل برای هرگونه همکاری با ادارات شهرستان و  گروه های جهادی و هیئت‌های مذهبی را دارد. 

سرهنگ باقر پسنده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی هم گفت: در بحث رزمایش مواسات اولین شهرستانی بودیم که قرارگاه مواسات را با حضور امام جمعه محترم، فرماندار، ادارات خدمت رسان، گروهای جهادی بسیج، هیئت های مذهبی در سطح شهرستان برگزار کردیم و تا امروز ۸ هزار بسته معیشتی، بهداشتی و آموزشی توسط گروهای جهادی بین اقشار آسیب پذیر توزیع کردیم. 

پسنده افزود: در روزهای آینده رزمایش بزرگ مواسات را در شهرستان انجام خواهیم داد و افراد بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهیم و تا پایان بیماری کرونا در کنار مردم خواهیم بود.

سرهنگ تراب جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بهمئی هم در این نشست افزود: خط قرمز نیروی انتظامی سلامتی مردم است به همین خاطر نیروی انتظامی از گونه تجمعات در سطح شهرستان با جدیت برخورد خواهیم کرد. 

حکمت‌الله سنائی فرماندار شهرستان بهمئی هم در این نشست گفت: می‌توانیم با اطمینان کامل اعلام کنیم که برای پیشگیری از کرونا راهی نیست مگر اینکه ماسک زدن و فاصله گذاری رعایت شود. 

سنائی افزود: به نحوه خودم از روحانیت شهرستان و هیت های مذهبی و تمام گروه های جهادی که تلاش کردند تقدیر و تشکر کنم. 

سنائی گفت: مشکل اصلی ما در شهرستان تجمعات است که باید کنترل شود که انتظار داریم ادارات مربوطه به جدیت وارد شوند و برخورد کنند. 

سنائی گفت: برای کنترل تجمعات باید تمامی ادارات دست به دست هم دهند تا این تجمعات کنترل شود و بیشترین انتظار برای کنترل بیماری کرونا  نیروی انتظامی و نظامی است که باید با جدیت  وارد شوند و برخورد کنند. 

سنائی ادامه داد: برای یاد آوری به مردم که کرونا هنوز تمام نشد می توان از راه های مختلف اطلاع رسانی کنیم که مردم ماسک بزنند و رعایت کنند. 

سنائی افزود: تمام ادارات وظیفه دارند همکاری لازم را با ادارات مربوطه از جمله نیروی انتظامی  برای کنترل بیماری کرونا در شهرستان کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول