اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رگبار باران و کاهش دما در شمال غرب و هشدار به کشاورزان‌

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان در بعدازظهر 12 آبان، رگبار و رعدوبرق و کاهش دما و در بعدازظهر 13 آبان،‌ رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رگبار باران و کاهش دما در شمال غرب و هشدار به کشاورزان‌

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در 2 روز آینده د‌ر اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با تداوم غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستیم.

وی افزود: بعدازظهر دوشنبه 12 آبان و روز سه‌شنبه 13 آبان با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو همراه با ریزش هوای سرد، در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه 12 آبان، رگبار و رعدوبرق و کاهش دما در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود که تا ‌سه‌شنبه 13 آبان ادامه دارد ‌در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید وجود دارد که توصیه می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تنظیم دما و تهویه مناسب در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در دستور کار باشد.

ضیائیان اظهار کرد: بعدازظهر سه‌شنبه 13 آبان،‌ رگبار و رعدوبرق، وزش باد موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی می‌شود که تا ‌اواخر وقت سه‌شنبه 13 آبان ادامه دارد، در این راستا ‌خسارت به محصولات کشاورزی شامل سیب، چغندر قند، ذرت علوفه ای و انار پیش‌بینی و توصیه می‌شود در آذربایجان شرقی تسریع در برداشت سیب و انتقال به انبار‌ها به ویژه در شهرستان مراغه و پوشش‌دهی جایگاه های تهیه کشمش به‌ویژه در شهرستان ملکان در دستور کار باشد.

وی گفت: همچنین توصیه می‌شود در آذربایجان غربی تسریع در برداشت چغندر قند و ذرت علوفه‌ و در استان کردستان تسریع در برداشت سیب زمینی و انار و انتقال به انبار در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در شمال آذربایجان شرقی و همچنین شمال استان‌‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان تا پایان هفته بارش پراکنده خواهیم داشت. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز دوشنبه 12 آبان صاف تا کمی ابری، در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 26 و 14 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول