اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توزیع ۶۴۰ تُن روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ضرورت تشدید نظارت‌ها در سطح شرکت‌های پخش و توزیع روغن گفت: ۶۴۰ تُن روغن فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

توزیع ۶۴۰ تُن روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان در استانداری گیلان با اشاره به مباحث مربوط به کمبود روغن نباتی در سطح ملی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان همواره سهمیه مشخصی از روغن نباتی برای گیلان در نظر گرفته شد که بخشی از آن صرف و بخشی از این سهمیه نیز حفظ شد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ تُن‌ روغن در ماه مبارک رمضان برای اصناف و ۲۲۵ تُن برای خانوارهای گیلانی توزیع شد، گفت: سهمیه مرغ منجمد استان نیز ۳۵۰ تُن بوده که ۹۲ تُن در شهرستان‌ها توزیع شد که ۳۵۰ تُن برای توزیع در مرحله بعد لحاظ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نوسانات توزیع مرغ گرم در استان بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ تُن تصریح کرد: امسال ۴۴ کشتارگر از اتحادیه صنفی پروانه کسب دریافت کردند و اسامی آن‌ها جهت تامین مرغ به دامپزشکی و جهاد کشاورزی اعلام شد البته قیمت دام سنگین و سبک نیز در کل کشور با افزایش قیمت همراه بوده است.

دلق پوش با بیان اینکه قیمت مرغ زنده و تازه کشتار در سایر استان‌ها بالاتر از نرخ گیلان به‌تصویب رسیده، افزود: استان گیلان به‌جهت اینکه یکی از تامین‌کنندگان مرغ است، این محصول با نرخ کمتر از سایر استان‌ها و هر کیلوگرم مرغ با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی از حیث کمبود روغن در حوزه اصناف، صنعت و خانوار در گیلان وجود ندارد بلکه روغن به مقدار لازم در کارخانجات استان موجود است، بیان کرد: درحال حاضر بیش از ۳۱ هزار تُن روغن خام از محل ذخایر راهبردی در اختیار کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به پیش‌بینی ۲۰ هزار تُن سهمیه روغن برای صنف و صنعت در سطح ملی گفت: سهمیه گیلان در حوزه صنایع و صنعت حدود ۵۵۰ تُن است و سهمیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح ملی برای توزیع روغن نیز حدود ۲۰ هزار تُن‌ است که سهمیه فروشگاهی در گیلان ۶۴۰ تُن است و توزیع آن آغاز شده است.

دلق پوش با اشاره به ضرورت برخورد جدی با هرگونه احتکار و گرانفروشی در استان افزود: روغن خام در کارخانجات گیلان موجود است و خوشبختانه یکی از استان‌های دارای کارخانجات تولید روغن هستیم و می‌توانیم نیاز استان و شهرستان‌ها را در این حوزه تامین کنیم.

وی با بیان اینکه سهمیه روغن شهرستان‌ها براساس شاخص‌ها توزیع شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون روغن و مرغ به‌تناسب درخواست بخشداران در سطح شهرستان رشت در حال توزیع است و بازرسان مقیم هم در کارخانجات استان حضور دارند تا نظارت‌ها به‌طور جدی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه بازرسی و نظارت در سطح شرکت‌های پخش و توزیع روغن باید با پیگیری و همکاری فرمانداران در سطح شهرستان‌ها انجام شود، گفت: ذخایر لازم برای تامین اقلام اساسی و کالاهای اساسی در کل کشور وجود دارد و کمبودی نیست اما جو روانی موجود همواره مشکلاتی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول