اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشکلات داخلی کشور از ضعف در عملکرد نشأت می‌گیرد

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این‌که مشکلات داخلی کشور از ضعف در عملکرد نشأت می‌گیرد گفت: مقام معظم رهبری همیشه فرموده‌اند که همه مشکلات چاره دارند و مربوط به مسائل داخلی است.

مشکلات داخلی کشور از ضعف در عملکرد نشأت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین شریعتمداری بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی تحلیل مسائل روز با حضور اساتید دانشگاهی سراسر کشور با بیان این‌که برای ارزیابی شرایط امروز باید بدانیم که در  نقطه ایستاده‌ایم، اظهار داشت: وجود ویژگی‌هایی مانند ظلم‌ستیزی سبب شده است که امروزه دین اسلام مورد هجمه دشمن قرار بگیرد، این مسائل هم از زمان تثبیت اسلام در جامعه ما وجود داشته است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به مشکلات کشور در زمان جنگ گفت: کشور در زمان جنگ در تهیه  سیم خاردار ناتوان بود و ما را تحریم کرده بودند، الان به لطف خداوند متعال و تلاش دلسوزان انقلاب و نظام، قدم‌های بسیاری برداشته‌ایم به طوری که دشمن  از این‌که ما تسلیحات را به کشور‌های دیگر بدهیم هراس دارد.

وی با بیان این‌که مسائل  سیاسی روز گسترده است، افزود: عده‌ای به دنبال این هستند که آیا ترامپ پیروز میدان است یا بایدن، این موارد انحراف و حاشیه‌سازی است، برای ما فرقی ندارد کدام پیروز شوند، چون هر دو حزب در آمریکا سیاست ایران‌ستیزی در پیش رو دارند.

به دنبال حل مشکل سفره معیشت مردم باشید

شریعتمداری با بیان این‌که هر شخصی پیروز میدان شود، توانایی تعیین سیاست‌‌ها را ندارد، عنوان کرد: به جای پیگیری این موارد بی‌اهمیت به دنبال حل مشکل سفره معیشت مردم باشید.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان بیان کرد: مشکل در خود آمریکا است، خانم موگرینی پس از انتخاب ترامپ گفته بود که تا به حال آمریکا را چنین دو قطبی و آماده انفجار ندیده بودم.

وی با اشاره مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد:گرانی کالا و خدمات، مشکلات مسکن رنج‌آور است، دوستانی که در حال مدیریت کشور هستند قبل از پیروزی در انتخابات می‌گفتند ۳۰ درصد مشکلات مربوط به تحریم است و مابقی مربوط به مدیریت است ولی همچنان  این مشکلات را داریم.

مسکن مهر بسیاری از افراد فاقد مسکن را صاحبخانه کرد

شریعتمداری با بیان این‌که طرح مسکن مهر کارساز بود گفت: افرادی این طرح را مزخرف پنداشتند در حالی که بسیاری از افراد فاقد مسکن را صاحبخانه کرد، آخوندی در جلسه معارفه وزیر جدید مسکن گفت، افتخارم این است در  ۵ سال یک خانه هم نساختم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به وعده ساخت یک میلیون مسکن توسط دست‌اندرکاران مسکن تصریح کرد: این وعده محقق نشد البته طرحی به نام مسکن ملی در حال اجرا است اما خیلی دیر اقدام شد.

وی با اشاره به حذف کارت سوخت عنوان کرد: دوستان اعتقاد داشتند که کارت سوخت در هیچ جا رسمی نیست آن را حذف کردند و ما دیدیم که چقدر قاچاق سوخت افزایش یافت که ناچار شدند مجدد آن را بازگردانند، اگر سخن منتقدان را دشمنی نمی‌پنداشتند، خیلی از مسائل اتفاق نمی‌افتاد.

شریعتمداری با اشاره به مسأله ایجاد مناطق آزاد بیان کرد: این مناطق با هدف تسهیل در امر صادرات ایجاد شد ولی این امر محقق نشد و تنها باعث واردات و فرار از پرداخت عوارض شد.

اصلاح ساختار بودجه یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان اصلاح ساختار بودجه را یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از بودجه صرف شرکت‌های دولتی می‌شود که غالباً زیان‌ده است و در اختیار نزدیکان دولت‌مردان است که به صورت علنی مشخص است و نیاز به هیچ تحقیق و تفحصی نیست.

وی با اشاره به طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: این طرح بعد از ۵ سال اجرا نشده و مسکن نیز گران می‌شود، اگر این طرح اجرا شود، کسانی که مسکن خالی دارند برای  عدم پرداخت مالیات مجبور هستند مسکن را عرضه کنند و وقتی عرضه مسکن زیاد باشد قیمت نیز مساعد می‌شود.

شریعتمداری با بیان این‌که کشور ما دستاوردهای بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته است، عنوان کرد: دومین کشور در ساخت دریچه قلب، دومین کشور در درمان تالاسمی، چهارمین کشور در تولید اتانول، چهارمین کشور در قدرت موشکی، بخشی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که روز به روز هم در حال افزایش است.

مشکلات داخلی کشور از ضعف در عملکرد نشأت می‌گیرد

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این‌که مشکلات داخلی کشور از ضعف در عملکرد نشأت می‌گیرد و این مسأله باید تقویت شود گفت: مقام معظم رهبری همیشه فرموده‌اند که همه مشکلات چاره دارند و مربوط به مسائل داخلی است.

وی ادامه داد: امروزه نیاز است جوان ما بداند در چه نقطه‌ای ایستاده است، دانش‌آموز کنکوری که سال ۸۱ متولد شده است، خیلی از مسائل را ندیده است و حتی در فتنه ۸۸ هم سن کمی داشته است و ما باید  به بیان نقاط شروع انقلاب و نظام بپردازیم و اجازه ندهیم فضای مجازی او را و افکارش را تغییر دهد.

شریعتمداری با اشاره به سپهبد شهید قاسم سلیمانی و رشادت های ایشان بیان کرد: باید مکتب حاج قاسم و دستاورد های او که حتی پس از شهادت نیز ادامه دارد به صورت کامل در مراکز علمی کشور  برای جوانان تدریس شود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به مسأله برجام گفت: ما در برجام مخالفت خود را اعلام کردیم و مخالفت‌مان نیز از روی دشمنی نبود اما طرف مقابل ما قصد برداشتن تحریم‌ها را نداشت بلکه آن‌ها را تشدید کرد و وقتی که ترامپ از برجام خارج شد عملا برجام تمام شد.

وی با اشاره به FATF بیان کرد: پذیرفتن این طرح یعنی در اختیار قرار دادن تمامی تراکنش‌های مالی در اختیار دشمن و هیچ سودی برای ما نداشت و ظریف نیز گفت، من و رئیس جمهور هیچ تضمینی  برای حل مشکل با پذیرفتن FATF نمی‌دهیم و صرفاً برای رد بهانه آمریکا می‌خواهیم آن را بپذیریم، در صورتی که آمریکا بهانه‌اش وجود ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش فارس، نشست مجازی تخصصی تحلیل مسائل سیاسی روز توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه با حضور حسین شریعتمداری مدیر روزنامه کیهان و مشارکت بیش از ۱۵۰ نفر از اساتید دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول