اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قبل از نصب بخاری از باز بودن مسیر دودکش مطمئن باشید

رئیس امور HSE و پدافندغیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به آغاز فصل سرما از شهروندان درخواست کرد تا قبل از راه اندازی یا نصب وسائل گرمایشی همانند بخاری از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

قبل از نصب بخاری از باز بودن مسیر دودکش مطمئن باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، محمد ایمانی فر با اعلام این مطلب اظهار کرد: قبل از نصب هر نوع وسیله گازسوز، بازرسی دقیق از باز بودن مسیر دودکش و استفاده از کلاهک H در مبادی خروجی دودکش لازم و ضروری است. برای تست بازبودن مسیر دودکش می توان شعله کوچکی همانند شمع روشن را در دهانه لوله خروجی قرار داد. اگر این شعله به درون دهنه کشیده نشود، مسیر باید بررسی و اصلاح گردد.
وی افزود: پس از راه اندازی وسائل گرمایشی نسبت به تست گرم بودن لوله دودکش به وسیله لمس دست اقدام کنید. این مهم نشان دهنده صحت عملکرد دودکش است. سرد بودن لوله بخاری روشن نشانه خارج نشدن گازهای آلاینده و وارد شدن آن به داخل اتاق بوده و بسیار خطرناک می باشد. 
ایمانی فر تاکید کرد: استفاده از لوله های فنری و آلومینیومی برای بخاری خطرآفرین است. مشترکین باید برای ایمنی بیشتر از لوله های فلزی استفاده کنند. اتصالات این لوله ها باید به قدری محکم باشد که به سادگی قابل جدا شدن از یکدیگر نباشند.

وی تصریح کرد: دودکش آکاردئونی یا خرطومی به علت نوع ساختار پس از مدتی شکل اولیه خود را از دست داده و به حالت آویزان درآمده و احتمال ایجاد پیچ و خم‌های نامناسب در طول دودکش افزایش پیدا می کند.

رئیس امور HSE و پدافندغیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که لوله بخاری باید به اندازه یک متر از پشت بام فاصله داشته باشد گفت: استفاده از کلاهک های سیمانی خطر آفرین است.

ایمانی فر تصریح کرد: شرکت گاز خراسان رضوی تلاش می کند تا بر مبنای مسئولیت اجتماعی خود پیام های ایمنی مرتبط با گاز طبیعی را با شیوه های گوناگون به اطلاع شهروندان برساند. مرکز ارتباطات مردمی این شرکت به شماره 37074 آماده ثبت نظرات و پیشنهادات شهروندان است.

انتهای پیام/70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول