اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آقاتهرانی:‌ به‌دنبال رفع موانع فرزندآوری با طرح تعالی جمعیت و خانواده هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سقط جنین در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر کشته شدگان کرونا تلفات دارد اما در طرح تعالی جمعیت و خانواده می‌خواهیم مشکلات جدی را حل کنیم گفت: جمعیت کنونی میانسالی است و دیر بجنبیم جمعیت کهنسال می‌شود یعنی دو سه سال فرصت نداریم .

آقاتهرانی:‌ به‌دنبال رفع موانع فرزندآوری با طرح تعالی جمعیت و خانواده هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 12 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به طرح تعالی جمعیت و حمایت از خانواده مطابق اصل ۸۵ اظهار داشت: کسی در مجلس شورای اسلامی با تعالی جمعیت و حمایت از خانواده مشکل ندارد اما نمایندگان به دنبال بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ هستند تا با این رویه بحث را کارشناسی‌تر پیگیری کنیم.

وی افزود: با بررسی این طرح به صورت اصل ۸۵ کمیسیون مشترک با حضور ۸ کمیسیون تخصصی تشکیل می‌شود و در آن کار کارشناسی صورت می‌گیرد. ما در این کمیسیون مشکلات مدنظر طرح را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم که باید با رای دو سوم کمیسیون مواد آن به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ابهاماتی درباره‌ی تامین بودجه این طرح مطرح می‌شود که برای آن فکرهایی شده است تصریح کرد: دولت بایستی مشکل کاهش جمعیت در ایران را جدی بگیرد.

وی اظهار داشت: ما در بررسی این طرح ۱۵۰۰ نفر ساعت وقت گذاشته و بنابر توصیه مرکز پژوهش‌ها تعداد مواد آن به ۵۰ ماده را کم کردیم. بررسی ۵۰ ماده به معنای گرفتن حداقل چهار ماه وقت مجلس است آن هم در شرایطی که ما در چند ماه اخیر بررسی بودجه، اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و برنامه هفتم را در پیش داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد بحث جمعیت خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش شده موانع فرزندآوری از جلوی پای جوانان برداشته شود.

وی گفت: اگر این طرح به صورت اصل ۸۵ بررسی شود یعنی از چهار یا پنج سال آینده به صورت آزمایشی بوده و مادام‌العمر نیست و می‌توان مشکلات آن را برطرف کرد. ضمن اینکه جمعیت کنونی میانسالی است و دیر بجنبیم جمعیت کهنسال می‌شود یعنی دو سه سال فرصت نداریم و باید طی این مدت کارهایمان را انجام دهیم. 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: سقط جنین در ایران ۲۰ تا ۳۰ برابر کشتگان کرونا تلفات دارد ما در این طرح می‌خواهیم مشکلات جدی را حل کنیم. انقلابی عمل خواهیم کرد و شبانه‌روز پای آن می‌ایستیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول