اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازگشت اعتراضات خیابانی به بغداد و برخی دیگر از استان‌های عراق

بغداد و برخی دیگر از استان‌های جنوبی عراق امروز شاهد از سرگیری اعتراضات خیابانی شهروندان بود.

بازگشت اعتراضات خیابانی به بغداد و برخی دیگر از استان‌های عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی استان‌های عراق امروز یکشنبه شاهد از سرگیری اعتراضات خیابانی مردم بودند.

میدان «التحریر» در مرکز بغداد که کانون اعتراضات عراقی‌ها شمرده می‌شود، تنها یک روز پس از خروج معترضان و تحصن‌کنندگان از آنجا و باز شدن این میدان و پل الجمهوریه و اطراف آن به روی تردد شهروندان، امروز بار دیگر صحنه اعترضات بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «العراق نیوز»، ده‌ها نفر از شهروندان عراقی در شهر مقدس «کربلاء» نیز عصر امروز پس از فروکش کردن  چند روزه اعتراضات در این شهر به خیابان‌ها آمدند.

ده‌ها نفر از شهروندان در مرکز شهر کربلای معلی تجمع کردند و احزاب سیاسی فاسد و ادامه سهم خواهی و فساد  آنها را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان عراقی، انحلال پارلمان و تشکیل دولت نجات ملی را خواستار شدند؛ در همین حال نیروهای امنیتی با استقرار گسترده در محل اعتراضات کربلا مانع بروز هر گونه اتفاقی یا حمله‌ای شدند.

از استان «البصره» هم گزارش رسیده است که درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داده است و نیروهای امنیتی درصدد متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از میدان تحصن شهر بصره بودند که این امر موجب تشنج بیش‌تر اوضاع و عصبانیت تظاهرات‌کنندگانی شد که خواستار انحلال دولت و پارلمان شدند.

مردم در استان‌های ذی قار، المثنی و واسط  در جنوب عراق نیز هم همصدا و همگام با تظاهرات‌های بغداد، البصره و کربلاء  به خیابان‌ها آمدند.

تصاویر اعتراضات در شهر الکوت استان واسط عراق و شهر الناصریه مرکز استان ذی‌قار نشان می‌دهد که  مردم علیه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شعار سر می‌دهند و می‌گویند «الکاظمی مردود است.»
در شهر بغداد ده‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان از عصر امروز به سمت میدان التحریر  سرازیر شدند، در حالی که روز شنبه با برچیده شدن چادرهای تحصن و باز شدن میدان، تردد به روی شهروندان و خودروها در آنجا باز شده بود.
معترضان در حالی که تصاویر شهدای اعتراضات را در دست داشتند، خواستار تغییر نظام حاکم بر عراق شدند.

در همین حال گزارش رسیده است که نیروهای امنیتی نیز بار دیگر بخش‌هایی از میدان التحریر و راه‌های منتهی به آن را به شکل جزیی مسدود کردند، به خصوص که ده‌ها نفر از مناطق ابوسیفین، الفضل، المیدان و البتاویین در اطراف بغداد قصد رساندن خود به میدان برای حضور در تظاهرات را داشتند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول