اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دست رد به مصوبه تغییر نام محور حافظیه

فرمانداری شهرستان شیراز، مصوبه جلسه پیشین شورای شهر مبنی‌ بر نام‌گذاری خیابان مقابل آرامگاه حافظ به‌ نام استاد شجریان را نپذیرفت.

دست رد به مصوبه تغییر نام محور حافظیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دو هفته پیش بود که برخی اعضای شورا شهر شیراز در پی درگذشت استاد شجریان، طی یک طرح دو فوریتی درخواست خود را در صد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورا علی‌رغم مخالفت برخی اعضا به تصویب رساندند.

در پی این مصوبه بسیاری از شهروندان و مسئولان از جمله نمایندگان مجلس مخالفت خود را نسبت به این موضوع عنوان کردند، بر این اساس عصر روز گذشته و در صد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر، فرمانداری شهرستان شیراز طی نامه‌ای بر این نام‌گذاری ایراد گرفت تا این موضوع برای دومین بار روی میز مذاکره شورائیان قرار گیرد.

پس از بحث و بررسی پیشنهادهای اعضا مصوب شد تا پیاد‌راه سلامت حدفاصل پل معالی‌آباد تا بلوار شاهد به‌نام گذر استاد شجریان نام‌گذاری و سردیس وی در آن مکان که محل رفت‌و‌آمد افراد بسیاری است، نصب شود.

در ادامه بررسی دستور کار این جلسه همچنین ایراد فرمانداری درباره مصوبه نامگذاری بوستانی واقع در ورودی شهرک زیباشهر به نام بوستان "خورشید کلاه" مورد بحث قرار گرفت و ایراد هیات تطبیق مبنی بر اینکه باید نام اشخاص خیر برای نامگذاری اماکن دینی، آموزشی، علمی، فرهنگی، هنری و تربیتی استفاده شود، رد شده و عنوان شد که موضوع یادشده به معنی الزام به نامگذاری اماکن مذکور یا ممنوعیت از نامگذاری سایر موارد به نام اشخاص خیر نیست.

افزون بر این، درباره نامگذاری کوه صبوی و پیست دوچرخه سواری گلبار که از سوی فرمانداری به کمیسیون مربوط ارجاع داده شده بود، مقرر شد از آنجا که اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه شهرداری تخصیص یافته است و نیز برگزاری مراسم ورزشی در آنها برگزار می شود، از سوی شورای اسلامی شهر شیراز نامگذاری شود.

در ادامه  بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز، برخی پارک‌ها و بوستان‌های محله‌ای نیز  نامگذاری شدند.

در خصوص تصمیم شورای اسلامی شهر شیراز درباره ایراد فرمانداری به مصوبه سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۹۸/۱۶۸ متر مربع عرصه مازاد بر عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی مصوب توسط مراجع ذیصلاح و همچنین مقدار ۵۵/۵۰ متر مربع عرصه جدول متروک مجاور ضلع غرب پلاک ثبتی ۵۶۶۸/۲۱۳۹ بخش چهار با کاربری مختلط( مسکونی- فرهنگی- گردشگری و تفریحی) و کد نوسازی ۵۸-۲۲۰-۳۵-۵، به شماره ثبت ۳۸۱۴/۹۹/ و مورخ ۶/۸/۹۹ دبیرخانه شورا، مقرر شد ‌موضوع به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا بازگردانده شود.

همچنین استفساریه اصلاحی بند« الف» ماده ۱۱ مصوبه ۳۸۳۹/۹۸/ص مورخ ۲۸/۱۰/۹۸ «درباره افراد معرفی شده توسط سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام (ره) و بنیاد شهید و ایثارگران و اشخاص مستمند با تأیید اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شد معرفی افراد مستمند با تأیید اعضای شورا به تأیید سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام (ره) و بنیاد شهید و ایثارگران و سایر مراجع نیاز نداشته باشد.

گفتنی است اعضای شورای شهر شیراز طی نامه‌ای خطاب به استاندار فارس در پی تشدید ویروس کرونا خواستار افزایش محدودیت‌ها شدند. همچنین سه تن از اعضای شورا به ایراد نطق پیش از دستور پرداختند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول