اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طبق گزارش کمیسیون آموزش مجلس 600 هزار داوطلب کنکور نظام قدیم وجود دارد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که طبق گزارش این کمیسیون 600 هزار داوطلب کنکور نظام قدیم وجود دارد.

طبق گزارش کمیسیون آموزش مجلس 600 هزار داوطلب کنکور نظام قدیم وجود دارد

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تمدید کنکور نظام قدیم اظهار داشت: سازمان سنجش درباره آمار نظام قدیم‌ها به کمیسیون آموزش اعلام کرده که 190 هزار نفر هستند، درحالیکه در سال جاری با قبول شدن تعدادی از این افراد عملاً فقط 80 هزار نفر باقی مانده‌اند و برای بررسی بیشتر این موضوع کمیسیون آموزش به احمد نادری نماینده تهران مأموریت داد تا تعداد داوطلبین نظام قدیم در کنکور را بررسی کند.

وی در همین راستا افزود: نادری براساس گزارشی که تهیه کرده و در این راه دیده‌بان شفافیت کمک کرده است مشخص شده تعداد داوطلبین نظام قدیم 600 هزار نفر است. لذا بایستی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و گزارش به صورت دقیق مورد مطالعه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ مخالفت‌های سازمان سنجش و وزارت علوم برای تمدید کنکور نظام قدیم که پیش‌تر اعلام شده بود هم به دلیل مسائل مالی آنها بوده و هم به دلیل عدم طراحی سؤالات جدید برای این عده؛ بخش‌های مختلف دولت در آموزش عالی اعلام می‌کنند که چون بنای اجرای سند تحول را دارند امکان طراحی سؤالات جداگانه و در نظر گرفتن محتوا برای داوطلبین نظام قدیم در کنکور وجود ندارد.

فلاحی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش می‌گوید تاکنون سه بار کنکور نظام قدیم در سال‌های (97،98 و 99) برگزار کرده است. اما کمیسیون در جلسه روز یکشنبه موافقت خود را با تمدید حضور داوطلبین نظام قدیم در کنکور در سال 1400 و برای آخرین بار اعلام کرد تا پرونده داوطلبین نظام قدیم در کنکور برای همیشه بسته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول