اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش فرانسه برای بازگرداندن سفیر خود به ترکیه

پس از تنش دیپلماتیک اخیر بین فرانسه و ترکیه بابت سخنان ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه، رسانه‌ها از تلاش‌های پاریس برای بازگرداندن سفیر خود به ترکیه خبر دادند.

تلاش فرانسه برای بازگرداندن سفیر خود به ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه فرانسه گفته است که تا چند روز دیگر سفیر این کشور در ترکیه که به دلیل تنش‌های دیپلماتیک آنکارا را ترک کرد، مجددا به سفارت فرانسه در ترکیه بازخواهد گشت.

به نوشته وبگاه «احوال» «ژان ایولودریان» روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فرانسوی «آر تی ال» گفت که سفیر فرانسه در ترکیه  در حال آماده شدن برای بازگشت  و توضیح از آنکارا برای اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است.

دولت فرانسه پس ازسخنان رئیس جمهور ترکیه که سلامتی روانی «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود را زیر سئوال برده بود، سفیر خود را از آنکارا فراخواند.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. پیش‌تر، در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشورهای اسلامی، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

وزیر خارجه فرانسه نیز مدعی شد که ترکیه از حادثه قتل معلم فرانسوی استفاده ابزاری کرد تا کارزار افتراآمیز و نفرت‌انگیزی را علیه پاریس شروع کند.

اردوغان چندی قبل درباره ماکرون گفت: «درباره رئیس‌جمهوری که با میلیون‌ها عضو از گروه‌های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می‌کند، چه می‌توان گفت؛ اول از همه، آزمایش ذهنی انجام بده.»

رئیس جمهور فرانسه شامگاه شنبه در پیامی در توئیتر مدعی شد که این کشور مشکلی با هیچ دینی ندارد. وی در این پیام توئیتری که به دو زبان عربی و فرانسوی منتشر شده، نوشت: «بر خلاف چیزی که من طی روزهای اخیر در رسانه‌های اجتماعی دیده و شنیده‌ام، کشور ما مشکلی با هیچ دینی ندارد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول