اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش پرشتاب مبتلایان کرونا/ ورود و خروج از کرمانشاه تا 16 آبان‌ماه ممنوع است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی، از ممنوعیت ورود و خروج به کرمانشاه از امروز دوشنبه تا ۱۶ آبان‌‌ماه خبر داد.

افزایش پرشتاب مبتلایان کرونا/ ورود و خروج از کرمانشاه تا 16 آبان‌ماه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در مرکز استان، اظهار داشت: براساس اطلاعیه وزارت کشور در باره بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش‌رو، محدودیت رفت‌ و آمد در ۲۵ مرکز استان‌ از جمله کرمانشاه از ظهر امروز، دوشنبه (۱۲ آبان‌ماه) اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس از امروز ظهر تا ساعت ۲۴ روز جمعه، ۱۶ آبان‌ماه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌شوند.

وی با اشار با روند صعودی مبتلایان به کرونا و موارد بستری در استان کرمانشاه از بسیج بیمارستان‌ها برای پذیرش بیمارها خبر داد، تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود برای مدیریت تخت‌های بیمارستانی استفاده کنیم.

مرادی با تاکید بر تامین اکسیژن مراکز درمان کرونا، گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان فارابی که به تازگی خریداری شده و هنوز نصب نشده به دلیل تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان امام رضا (ع) در اختیار این بیمارستان  قرار گیرد و در اسرع وقت یک دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر برای بیمارستان فارابی جایگزین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یک دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی بیمارستانی با ظرفیت تولید ۳۲۰ لیتر در دقیقه اکسیژن مدیکال، در بیمارستان قدس شهرستان پاوه نصب شده تا در گام نخست برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

مرادی اضافه کرد: بیمارستان فارابی بزرگ‌ترین مرکز درمان بیماران کرونایی است که در حال حاضر ۲۰۲ بیمار مبتلا را در خود جای داده است که ۲۴ نفر از آنان با حال نامساعد در بخش‌های آی.سی.یو بستری هستند.

این مسئول تصریح کرد: با همکاری و تلاش معاونت‌های توسعه و درمان دانشگاه سالن ورزشی بیمارستان فارابی پس از تجهیز و آماده‌سازی لازم و استفاده از کپسول اکسیژن آماده پذیرش بیماران کرونایی شود.

وی از لغو پذیرش و جراحی بیماران الکتیو (غیراورژانسی) در بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و گفت: با توجه به ادامه وضعیت قرمز در استان باید به مدت دو هفته پذیرش و جراحی بیماران الکتیو در بیمارستان امام رضا(ع) کنسل و دو بخش دیگر از این بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص داده می‌شود.

مرادی با تاکید بر استفاده از قابلیت ارتش و سپاه برای مقابله با بیماری کرونا با توجه به شرایط بحرانی استان، ادامه داد: به دلیل افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های درگیر کرونا، باید در این مراکز از نیروهای اتاق عمل، تکنسین‌ها و هوشبری در بیمارستان‌های دیگر استفاده شود و بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، دکتر محمد کرمانشاهی و معتضدی آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول