اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس‌جمهور فرانسه در بین مردمش تنهاست/ چگونه تبلیغات مسموم علیه پیامبر کم‌اثر می‌شود؟

حجت الاسلام علیرضا پناهیان با بیان اینکه رئیس‌جمهور فرانسه در بین مردمش تنهاست و محبوبیتی ندارد، گفت: مردم فرهیخته این کشور با رئیس‌جمهوری که او را از خودشان نمی‌دانند، همراه نیستند.

رئیس‌جمهور فرانسه در بین مردمش تنهاست/ چگونه تبلیغات مسموم علیه پیامبر کم‌اثر می‌شود؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با حجت الاسلام علیرضا پناهیان به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) انجام داده است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد.

پیامبر اسلام؛ دلسوز و عاشق انسان‌ها

- خداوند در آیه ۱۲۸ سوره توبه می‌فرماید: لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ؛ به یقین، رسولی از خود شما به سوی‌تان آمد که رنج‌های شما بر او سخت است؛ از شدت علاقه‌ای که به سعادت شما انسان‌ها دارد، اشتیاق شدیدی به [هدایت] شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! 

- در آیه دیگری، خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید: مَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى؛ ما قرآن را بر تو نازل نکردیم که اینقدر خودت را برای هدایت خلق به مشقت و زحمت بیندازی. اینقدر غصه بخوری برای انسان‌ها.  

مردم دنیا عشق رسول الله به خودشان را بدانند تبلیغات مسموم کم‌اثرتر خواهد شد

- ما اگر پیامبر عزیز اسلام را به عنوان فردی که عاشق انسان‌هاست به دنیا معرفی کنیم، نگاه مردم جهان به رسول خدا اصلاح و تبلیغات مسموم کم‌اثرتر خواهد شد.

- این را بدانند که پیامبر ما قبل از رسیدن به نبوت، از شدت رفتار اخلاقی و متواضعانه، ملقب شده بودند به امین.

پیامبر ما مظلوم‌ترین پیامبر خداست

- پیامبر ما مظلوم‌ترین پیامبر خداست، چنانکه خودشان فرمودند: ما أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ؛ هیچ پیامبری به اندازه‌ای که من مورد اذیت و آزار قرار گرفتم، اذیت نشد.

- پیامبر بالاترین ظلم‌ها را نه فقط از کفار، بلکه از منافقین و اطرافیان دید اما در برابر این ظلم‌ها بالاترین مداراها را به خرج داد.

- یکی از جلوه‌های مظلومیت پیامبر، ظلم به اهل‌بیت و فرزندان ایشان است که اوج آن در جریان ظلم به اباعبدالله‌الحسین(ع) نمایان است.

- هنوز که هنوز است در ایام اربعین ۲۰ میلیون نفر از دلدادگان رسول خدا در کربلا گرد هم می‌آیند تا برای ظلمی که بر فرزند ایشان، امام حسین علیه‌السلام روا شده، گریه و عزاداری کنند. 

- ما باید از مظلومیت‌های پیامبر بیشتر بگوییم، چرا که عده‌ای می‌خواهند با برجسته کردن جنگ‌های پیامبر، اسلام را دین شمشیر معرفی و چهره‌ای خشن از پیامبر ترسیم کنند. چگونه این حرف را می‌زنند در حالی ‌که این مساله را مطرح نمی‌کنند که پیامبر با دشمنی بشدت شقی و قسی‌القلب مواجه بود، اگرنه ما پیامبر را مهربان‌ترین شخص عالم امکان می‌دانیم. 

مهربانی پیامبر، یهودیان و مسیحیان را هم در بر می‌گرفت

- مهربانی پیامبر، یهودیان و مسیحیان را هم در بر می‌گرفت، در آغاز اسلام با پیروان سایر ادیان بر مبنای رحمت و مهربانی و احترام به کرامت انسانی رفتار می‌کردند.

- هیچ‌گاه کسی را مجبور به اسلام آوردن نکردند و دست به شمشیر نبردند، مگر برای پس زدن یک دشمن وحشی و سنگدل. این تصویر حقیقی پیامبر است که باید به دنیا ارائه شود. 

- اگر مردم مغرب‌زمین، اجازه توهین به پیامبر را بدهند، دیگر هیچ پیامبری از توهین و تمسخر مصون نخواهد بود. کسانی که برای پیامبر اسلام احترام قائل نیستند، طبیعتا به پیامبران سایر ادیان نیز توهین خواهند کرد.

- معتقدان به همه ادیان باید در برابر این توهین‌ها بایستند و اجازه ندهند به ساحت پیامبر اسلام بی‌حرمتی شود. 

- جدا از این حرف‌ها، من می‌دانم قطعا مردم فهیم فرانسه با هیچ‌کدام از این بی‌احترامی‌ها به پیامبر موافق نیستند. مردم فرهیخته فرانسه چند سالی است بشدت علیه ظلم‌های قدرت‌های استکباری و فرهنگ فسادبرانگیز هالیوودی قیام کرده‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه در بین مردمش تنهاست

- رئیس‌جمهور فرانسه در بین مردمش تنهاست و محبوبیتی ندارد. مردم فرهیخته این کشور با رئیس‌جمهوری که او را از خودشان نمی‌دانند، همراه نیستند. 

- شاید مردم فرانسه از برخی اقدامات کسانی که در لباس اسلام موجبات آزار و اذیت را فراهم کرده‌اند، ناراحت باشند اما حساب این افراد را از حساب مسلمانان جدا می‌دانند. 

هتاکان به ساحت انبیا یک گروه اقلیت هستند

- مردم مسیحی و مومن فرانسه اهل توهین به پیامبران الهی نیستند و هتاکان به ساحت انبیا یک گروه اقلیت هستند.

- حتی بسیاری از کسانی که در فرانسه متدین نیستند و کاری به انبیای الهی ندارند با این اقدام توهین‌آمیز مخالفند، چرا که توهینی که شد، توهین به فردی بود که دعوت‌کننده به اخلاق و معنویت بوده است؛ قطعا توهین به چنین کسی توهین به اخلاق‌مداری و معنویت است. 

- ما همان‌طور که حساب صهیونیست‌های کودک‌کش را از پیروان راستین دین یهود جدا می‌کنیم و همان‌طور که جنایت‌های مسیحیان در بسیاری از جنگ‌ها را از حضرت مسیح و آیین مسیح جدا می‌دانیم، مردم مغرب هم باید بدانند رفتارهای ناپسند عده‌ای به ظاهر مسلمان، نباید به حساب اسلام گذاشته شود.

بسیاری از طرفداران آزادی و دموکراسی عکس آن عمل کرده‌اند

- اینکه معتقدان به یک دین و مکتب و فکر به همه آموزه‌های آن دین عمل نکنند، امری است طبیعی.

- شما چقدر در طول تاریخ دیده‌اید کسانی که خود را طرفدار آزادی و دموکراسی معرفی کرده‌اند و دقیقا عکس آن عمل کرده‌اند؟ کسانی که خود را طرفدار عدالت معرفی کرده‌اند و دقیقا عکس آن عمل کرده‌اند؟ این یک امر طبیعی است. هستند کسانی که نام مسلمانی را یدک می‌کشند اما نسبتی با تعالیم اسلام ندارند. 

- همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، جوانان فرانسه برای شناخت اسلام به منابع اصلی رجوع کنند و برای فهم آموزه‌های اصلی پیامبر خدا، به تربیت‌یافتگان ناب مکتب پیامبر رجوع کنند، تا عینیت و جلوه تمام‌عیار آموزه‌های اصیل و ناب پیامبر را بشناسند که اگر این کار را بکنند، قطعا دلداده روش و منش رسول و عزیز و حبیب خدا، حضرت محمد مصطفی(ص) خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول