اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

تحقیق علمی درباره رفتارهای کلوپ، گواردیولا، مورینیو، بیلسا و آرتتا

یک موسسه در مورد رفتارهای برخی مربیان لیگ برتر انگلیس تحقیق علمی کرد.

تحقیق علمی درباره رفتارهای کلوپ، گواردیولا، مورینیو، بیلسا و آرتتا

به گزارش خبرگزاری فارس، موسسه کومنیکاراس گانار روی «حالت چهره» و «زبان بدن» مربیان لیگ برتری انگلیس دست به تحقیق علمی زد.

طبق این مطالعه، «میکل آرتتا» سرمربی آرسنال «بیان آرامی» دارد، لبخند می زند، با بازیکنانش به چند زبان صحبت می کند و در طول بازی تاکتیک ها را به آنها اعلام می کند.

همچنین در این تحقیق ، یورگن کلوپ، سرمربی تیم لیورپول عنوان شده که تمایل به اغراق در واکنش های خود در کنار زمین دارد. او سعی در پنهان شدن در پشت شوخ طبعی به هنگام مشکلات دارد. او خودش را فرمانده تیم می داند و می تواند با «زبان بدن» به شکلی ساده بر تیمش فشار وارد کند.

از طرفی آرتتا بسیار متواضع رفتار می کند و این احتمالا به خاطر آن است که هنوز در ابتدای سرمربیگری است.

در این تحقیق از پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی به عنوان مربی که قاعده بیان و گفتار صحیحی دارد و رفتارش در کنار زمین با زبان بدنش، سازگار است، نام برده شده است.

در این گزارش پپ مربی است که انسجام در گفتارش دارد و از این توانایی برخوردار است که از مضامین جدید در گفتارش خطاب به بازیکنان استفاده کند تا آنها را برانگیزد.

در بخش دیگری از این تحقیق از مارچلو بیلسا، سرمربی تیم فوتبال لیدزیونایتد، به عنوان مربی متفکری نام برده شده که می داند چگونه با منش و تعقل به هواداران تیمش خود را نزدیک کند. او مربی است که پشت یک کلیشه پنهان نمی شود و در همه حال برای موفقیت تیمش تلاش می کند.

در بخش دیگری از این تحقیق همچنین سخن از ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام به میان آمده است. در این گزارش علمی او مربی توصیف شده که می تواند عناصر غیرکلامی را به سخنان خود اضافه کند که همین امر به او امکان نزدیک شدن به رسانه ها را می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول