اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از انتقاد زمین‌فروشی به عنوان تجارت در مازندران تا خواستن عذر مدیران پروازی در حوزه قضایی

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به لزوم استقرار دادستان و رئیس دادگستری در شهرستان، گفت: عذر دادستان و رئیس دادگستری پروازی در مازندران خواسته می‌شود.

از انتقاد زمین‌فروشی به عنوان تجارت در مازندران تا خواستن عذر مدیران پروازی در حوزه قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، مراسم تودیع رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه و معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان شهرستان سوادکوه با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران برگزار شد.

* نتیجه‌بخش‌بودن صلح و سازش بیانگر فرهنگ بالای مردم سوادکوه است

رئیس جدید دادگستری سوادکوه با اشاره به اینکه سعی کردیم کار را سرلوحه خود قرار دهیم که تعهد، تخصص و اجرا را به دنبال می‌آورد و مردم از ما نتیجه می‌خواهند، گفت: اگر امکانات و نیروی انسانی ما کم باشد، مشکل ما است ولی باید به مردم خدمت کنیم.

* زمین‌فروشی به عنوان تجارت در مازندران

رسول محمدی‌فیروز‌جایی  رئیس جدید دادگستری سوادکوه با بیان اینکه سوادکوه دارای مردم آرامی است و نوید به دادستان جدید که مردم با فرهنگ و با پیشینه تمدنی که نتیجه‌بخش‌بودن صلح و سازش بیانگر فرهنگ بالای شهرستان است، اظهار کرد: اراضی زراعی و منابع طبیعی مورد تاکید ما است و ارزشی که اراضی پیدا کرد و نزدیکی به تهران میل به خرید زمین و وسوسه‌های فروش زمین را افزایش داد و زمین‌فروشی به عنوان منبع درآمد و تجارت در مازندران جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه در مسیر تهران و شمال قرار دارد ولی امکانات ارائه‌ شده به شهرستان اندک است، افزود: عرصه منابع طبیعی وسیع و نیروی انسانی منابع طبیعی کم است و طول مسیر، هزینه خودرو و امکانات جانبی اندک است و برای تخصیص نیرو و امکانات از طرف استان مورد توجه باشد و دادگستری سوادکوه هم در تعداد نیرو انسانی دارای مشکل است.

*ممانعت از ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز

امام جمعه پل‌سفید‌سوادکوه با تبریک ولادت رسول الله و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: ایرادات و اشکالات جامعه ما به دلیل آن است که عدالت مورد نظر رسول‌الله هنوز در جامعه تحقق پیدا نکرد.

حجت الاسلام مهدی جعفری با بیان اینکه بی‌عدالتی در برخی موارد وجود دارد و حرکت جامعه در محور عدالت مانع مشکلاتی است که هم‎اکنون در جامعه وجود دارد، افزود: نامه امام علی(ع) به فرماندار خود که فروتنی نسبت به مردم و عدالت حتی در «نگاهایت» و «نیم‌نگاهت» و «خیره‌شدن» را خواستار شد.

*عذر دادستان و رئیس دادگستری پروازی در مازندران خواسته می‌شود

 

رئیس کل دادگستری مازندران در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سوادکوه با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) و با اشاره به اینکه در قرآن کریم، پیامبر اسلام را الگو و اسوه نیکوی جهانیان معرفی کرد و الگو برای اقتدا و سر‌مشقی است و همچنین به رحمت جهانیان معرفی شد، گفت: به هر زبانی در وصف رسول گرامی اسلام به زیبایی مطالبی بیان شد و کوته‌فکران، جاهلان و مغرضان در آن زمان هم پیامبر را آزار رساندند و در قرآن بیان شد که بیشتر از پیامبر اسلام، کسی آزار ندید و در زمان ما هم افرادی مغرض و‌کافر صفاتی را بیان کردند که شایسته خودشان است و مسلمانان و غیر مسلمانان هم اعتراض کردند و پیامبر ما جمع همه انبیا است و ما مراتب انزجار خود را نسبت به کسانی که به مقدسات توهین می‌کنند، اعلام می‌کنیم.

محمد‌صادق اکبری با بیان اینکه توهین به پیامبر گرامی اسلام تأثیری منفی در اتحاد مسلمانان ندارد و این نقشه آنان هم نقش بر آب شد و مسلمانان متحد‌تر در برابر کفر می‌ایستند، افزود: پیامبر گرامی ما برای همه به ویژه برای قضات و کارگزاران الگو است و عدالت از صفات ایشان بود و قضاوت امام علی(ع) هم بر طبق عدالت بود و در مسیر عدالت‌محوری و عدالت‌گستری قرار داشت و قضاوت عادلانه در همه بخش‌های قضایی مورد نظر است.

وی با اینکه اینکه عدالت، منفعت فراوانی دارد به افتخار نشستن بر مسند قضاوت که پیامبر گرامی بر آن تکیه داده بود، اشاره کرد و افزود: برای قضاوت باید وقت بگذاریم و قضاوت تعطیل‌بردار نیست و احقاق حقوق مردم و جامعه در اولویت ما است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در استان مازندران «انفال» نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم که نسبت به پهنه کشور، باریکه کوه، دریا و جنگل است و باید به خوبی از آن استفاده کنیم و حق تصرف و‌تخلف را به کسی ندهیم، خاطر نشان کرد: اگر مدیران به وظیفه خود عمل کنند، کار به دستگاه قضایی نمی‌رسد و هزینه کمتری برای موضوع خواهد داشت.

اکبری با بیان اینکه تأکید‌مؤکّد رئیس قوه قضائیه آن است که مدیران به وظایف خود عمل کنند و اگر مدیری به وظیفه خود عمل نکرد و به بیت‌المال ضربه خورد، حتی جابجا یا بازنشسته شد هم باید به عملکرد دوره خود پاسخ‌گو باشد، اظهار کرد: مدیران موضوع پیشگیری را جدی بگیرند و اگر اقدام ضرورت پیدا کند، به موقع اقدام شود و امکانات و بودجه به عنوان مانع بیان نشود و از مدیران خود تقاضای امکانات کنند تا بهانه عدم اجرای وظیفه بیان نشود.

 

وی با بیان اینکه مشکل ما در بخش اجرا است و احکام یا اجرا نمی‌شود که مشمول زمان شود یا قانون عوض شود و یا اجرا سطحی انجام شود، بیان کرد: اگر دیواری را خراب کنیم و گزارش اجرا دهیم، گزارش خلاف واقع است و یا اجرای حکم درست اجرا نمی‌شود متصرفان دوباره بازگشت می‌کنند و برخی هم با متصرفان همکاری می‌کنند و در دستگاه قضایی شهرستان‌ها شاهد اجرای قانون و عدالت باشیم تا کسی احکام را به‌سخره نگیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه بر طبق قانون از همه تولید‌کنندگان حمایت می‌کنیم و با نام تولید و اشتغال شاهد اعمال مجرمانه نباشیم، افزود: شهرستان سوادکوه مردم متدین دارد و ریش‌سفیدی و مراجعه به علما همچنان مفهوم دارد و از این ظرفیت باید استفاده شود و مواردی که ظرفیت صلح و سازش دارد مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه صلح و سازش، میانجی‌گری و داوری سه راه کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضایی است، اظهار کرد: رئیس دادگستری سابق شهرستان سوادکوه از قضات خوب استان مازندران است که با ارتقا استانی به عنوان مستشار دادگاه تجدید نظر استان انتخاب شدند تا در سراسر استان از ایشان استفاده شود و امسال رسول محمدی به عنوان قاضی نمونه استانی و کشوری انتخاب شدند و امروز تقدیرنامه رئیس قوه قضاییه به ایشان داده می‌شود و پیام این حکم تحول مورد نظر رئیس قوه قضائیه در شهرستان است و دادستان جدید هم از قضات خوب در میان‌دورود و معاون دادستان بودند.

وی با اشاره به اینکه اگر خانه مسکونی رئیس دادگستری و دادستان در شهرستان محل خدمت نباشد، عذرش را خواهیم خواست و نباید جاده‌ای و پروازی باشند و باید در حوزه محل خدمت شبانه روزی در خدمت مردم باشند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم، احکام رسول محمدی‌فیروز جایی به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و حقوقی و رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه و محمد خانلری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه با حکم رئیس قوه قضائیه داده‌شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول